• Anonym (Mm)

Kast med barn….kaos i barnschema

Ok, han är i första hand förälder, barnen går alltid först, självklart vill han ta varje chans att få ha barnen mer skrivs i tråden. Ja ok men då har han väl inte tid att ha ett förhållande då? - TS skriver ju att deras tid tillsammans försvinner hela tiden tack vare det här. Och TS är detta OK så länge ni inte bor ihop? Det verkar ju som att det är frågan för tråden, att det är problem vid sammanboende som du är orolig för. 

• Anonym (Mm)
    Anonym (SA) skrev 2024-05-20 10:07:28 följande:
    Man kan ha tid att ha ett nytt förhållande, men inte med någon som gärna vill ha ensamtid med en, eftersom den ensamtiden inte är garanterad. 

Vad som helst kan hända och han kan bli stående med båda barnen på heltid och då måste man vara okej med det. 

Egentid som förälder innebär normalt sett inte varannan vecka utan barn, utan kanske en helg eller en lördag här och där under årens lopp.  
    Så ett förhållande där man kanske inte har ensamtid tillsammans, då det inte är garanterat. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (SA) skrev 2024-05-20 14:48:40 följande:
    Jag vet inte hur andra föräldrar ser på det, men för mig är ensamtid utan barnet  aldrig garanterad. Vad som helst kan ju hända, som sagt var...
    Blir svårt att ha tid till ett förhållande då som sagt.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (SA) skrev 2024-05-21 11:08:02 följande:
    Inte nödvändigtvis. De flesta som är gifta/sambo med barn har det så och det brukar ju funka. 

Min mamma var ensamstående och hade inga problem att hitta nya karlar haha. Samtidigt som vi bodde hos henne 100% av tiden. Det hade blivit lite kruxigt om den nya mannen hade krävt ensamtid med henne, då hade det inte fungerat. 
    Blir skillnad om det är gemensamma barn och då har ju det paret redan haft ensamtid tidigare när de varit nykära och lärt känna varandra.

Att inleda ett nytt förhållande och få det att fungera bra utan ensamtid med varandra är kanske inte det vanliga. 
Svar på tråden Kast med barn….kaos i barnschema