Poison82 skrev 2024-05-17 08:41:22 följande:
Jag kan bara förstå din partner i detta, man vill ha sina barn så mycket man bara kan. Jag tror inte han ställer upp för exets skull utan för att han vill ha sina barn och jag hade gjort samma.
Sen för barnens skull kanske man skulle behöva göra annorlunda så dom inte blir så förvirrade. Han borde prata med exet om hur dom ska göra, kanske han ska ha dom mer än varannan vecka. Man har ju mer att välja på än varannan vecka eller varannan helg.
Jag är helt med på ditt resonemang. Man är i första hand förälder.
Men felet består, enligt mig, i att dessa män ändå, likt förbannat, vill vara i kärleksrelationer. Men inte med barnens mor. Nej det vill dom inte. Dom vill ha kakan och samtidigt äta den.
Ge fan i att ragga på barnfria snygga singeltjejer!!!
Låt dessa tjejer istället få chansen att träffa någon som är bra för dom, någon som prioriterar dom och förhållandet. Någon som inte är slav under sin exfrus nyckfullhet. Det är ju mer regel än undantag att dessa män är mesar som inte har förmåga att styra upp ett fungerande barnschema, för om de mot förmodan skulle försöka så blir de beskyllda för att vara dåliga pappor av exet.