Inlägg från: Anonym (Anti-extremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti-extremist)

Israel folkmord

Anonym (NL) skrev 2024-11-11 22:49:18 följande:
    Jag tror du missförstår.

Först bråkade huliganer från israel och från NL, de flesta NL var NL araber, det finns filmer som visar det. Båda sidor var våldsamma och skanderade om barn i Gaza och negativa saker om judar. Det är illa. Lika illa från båda sidor. 

Sedan utvecklades det till att propalestinska (mest) araber jagade random israeler på stan och sparkade, knivhögg, körde på med bilar, kastade i kanal. Det är fruktansvärt. Det fanns kvinnor, äldre pappor med unga tonåringar bland israelerna, de hade inte varit med och bränt flaggor, även om en bränd flagga inte justificierar att knivhugga någon. De israeliska fans var offer, utsatta för hit and run attacker av organiserade arabiska nätverk. Dom tvingade folk att visa pass, om de var israeler blev de slagna. Dom åkte omkring och letade efter israeler och reagerade inte på våld från israeler. 

En muslims organisation i NL har anmält israeler för attacker. Om detta stämmer, hoppas jag att dessa israeler får straff.

Men de allra flesta attacker och hot som finns dokumenterade var från araber riktade mot israeler. Det var verkligen en rasistisk jakt, om någon var från Israel var det anledning nog att skada dom. Det har därför kallats en pogrom, en våldsam förföljelse av etnisk minoritet bara pga vilken grupp de tillhör. 
    Jag tror du missförstår för att du vill missförstå. Att hylla folkmord på barnen i Gaza och hetsa mot folkgrupp araber är extrema brott och väldigt rasisstiskt. Det gjorde  de israeliska fansen. Maccabi fansen är en av de mest rasistiska fansen i hela världen. De atackerade även fysiskt alla som hade palestinska symboler på sig. Sedan fick invånarna nog. 

Sedan kommer det ironiska. Maccabi rasister gömde sig bland de vanliga israeliska fansen och använde de som mänskliga sköldar, så det är de rasistiska maccabi fansen som är skyldiga till att vanliga israeler skadades. Ser du det ironiska i mitt svar? Känns igen resonemanget? 
    AndreaBD skrev 2024-11-11 17:57:17 följande:

?When the first child dies from malnutrition and dehydration, it becomes irrefutable that famine has taken hold,? the experts said.

?We declare that Israel?s intentional and targeted starvation campaign against the Palestinian people is a form of genocidal violence and has resulted in famine across all of Gaza.

www.un.org/unispal/document/un-experts-declare-famine-pr-09jul24/

AndreaBD skrev 2024-11-11 23:16:41 följande:
    Finns det något belägg på det? Jag har inte hittat något. 

AndreaBD skrev 2024-11-11 23:16:41 följande:
    Finns det något belägg på det? Jag har inte hittat något. 
    En sionist som säger att allting i Gaza är ok och att palestinier inte svälter. Trovärt? 🤣👍 Sådana lögner går hem bara hos de mest extrema israelvänner.
    Anonym (NL) skrev 2024-11-11 23:45:47 följande:

Jag tror att du Anti-Extremist inte går att kommunicera med. Du struntar i vad andra säger. Jag slutar nu skriva till dig, jag har bättre saker att göra. 

Det är precis tvärtom. Jag läser det ni israelvänner skriver och svarar med argument. Att du har svårt att bemöta mig är tyvärr ditt problem. Det jsg gör är att visa er spegelbild och det är det ni inte gillar. Tack och hej 😉
    AndreaBD skrev 2024-11-12 07:39:32 följande:
    Anledningen varför jag är benägen att tro på det är faktiskt ren logik. Det vore det dummaste som Israel skulle kunna göra. De behöver USAs stöd. Därför tror jag inte att det stämmer. Det skulle bara skada Israel. 
    Logik? Hur kan du ens använda det resonemanget och nämna ordet logik tillsammans med Israel i samma mening? Problemet är just att allt som Israel gör utmanar en normal människans logik. Med samma resonemang kan man försvara vad som helst från vem som helst. 
    AndreaBD skrev 2024-11-12 07:32:05 följande:
    Så att skriva att jag hoppas de blir straffade innebär att förvara dem? Det var något nytt. 
    Nej men du vrålade innan om att de israeliska fansen  minsann inte var våldsamma överhuvudtaget. 

Sedan tyckte du att hets mot folkgrupp och att hylla folkmord är bara "att säga saker" men så kan du väl inte mena på riktigt eftersom det skulle betyda också att man egentligen förminskar antisemitsm och förintelsen? 

Att FN är oseriös dokumentation säger vilka extrema åsikter du har.

Och vad exakt vill du säga när länkar in namn på de som gjorde rapporten? 
Svar på tråden Israel folkmord