Israel folkmord
Anonym (NL) skrev 2024-11-11 22:49:18 följande:
Jag tror du missförstår. Först bråkade huliganer från israel och från NL, de flesta NL var NL araber, det finns filmer som visar det. Båda sidor var våldsamma och skanderade om barn i Gaza och negativa saker om judar. Det är illa. Lika illa från båda sidor.
Sedan utvecklades det till att propalestinska (mest) araber jagade random israeler på stan och sparkade, knivhögg, körde på med bilar, kastade i kanal. Det är fruktansvärt. Det fanns kvinnor, äldre pappor med unga tonåringar bland israelerna, de hade inte varit med och bränt flaggor, även om en bränd flagga inte justificierar att knivhugga någon. De israeliska fans var offer, utsatta för hit and run attacker av organiserade arabiska nätverk. Dom tvingade folk att visa pass, om de var israeler blev de slagna. Dom åkte omkring och letade efter israeler och reagerade inte på våld från israeler.
En muslims organisation i NL har anmält israeler för attacker. Om detta stämmer, hoppas jag att dessa israeler får straff.
Men de allra flesta attacker och hot som finns dokumenterade var från araber riktade mot israeler. Det var verkligen en rasistisk jakt, om någon var från Israel var det anledning nog att skada dom. Det har därför kallats en pogrom, en våldsam förföljelse av etnisk minoritet bara pga vilken grupp de tillhör.
Sedan kommer det ironiska. Maccabi rasister gömde sig bland de vanliga israeliska fansen och använde de som mänskliga sköldar, så det är de rasistiska maccabi fansen som är skyldiga till att vanliga israeler skadades. Ser du det ironiska i mitt svar? Känns igen resonemanget?