Evalenabena skrev 2024-08-19 08:57:52 följande:
Ursäkta mig,
vad är det som händer?
En rörelse som går från:" inga rasister på våra gator"
Till: att skandera om utrotning på ett annat språk
Det är sorligt att se vad som pågå, varför blev det så fel?
Sverige har försökt uppbringa neutralitet, varför har det blivit viktigt att utrycka sig vilket "lag" svensken "hejar" på?
Vad håller Greta Thunberg på med?
Förstår flickebarnet vad hon sysslar med?
Det kanske är dags för mig att damma av historieböckerna. Eller?
Håller med. Greta Thunberg kanske är påläst när det gäller miljö, men det här har hon ingen aning om.
Jag tycker inte man ska vara neutral i alla lägen, däremot kan man ha förståelse för både det judiska och det palestinska folket, absolut. Men man får också titta på hur folk beter sig. Palestinierna har under alla år fått lite väl mycket förståelse av omvärlden med tanke på hur det har betett sig. Redan på 1970- talet - vilken annan terrorist-grupp har gått så långt som att kapa flygplan? Tyska RAF var illa nog, men såna dåd tyckte de egentligen gick för långt. Även om en kapning gjordes för att hjälpa dem. Och IRA brukade inte heller göra sånt som drabbar många oskyldiga människor.
Det som hände den 7. oktober var ju ett massaker. Sånt har man knappt upplevt tidigare, åtminstone i modern tid. Någon som såg det sa att upptrappningen var att det inte bara var mycket våldsamt utan det var väldigt sadistiskt.