Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

AndreaBD skrev 2024-11-08 17:10:08 följande:

"det"     Tungan ute
    Är du infödd svensk? Det är inte jag, jag var 26 år när jag började lära mig svenska. Såna fel kommer att förekommer om jag inte provläser allt. 

Det är inte jag som märker ord eller hittar fel. Så länge folk inte skyller på mig när de själva skriver fel så att det blir obegripligt. Jag försöker generellt kommunicerar så att man förstår varandra. Och just nu försöker du snarare att sabotera diskussionen. Det är ju inte konstruktivt.  

Du har uttryckligen bett mig, följt av utropstecken.

Aldrig nöjd.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 17:34:43 följande:
    Att ange VAD som är fel förstås. Även här hade jag nog för höga förväntningar och måste ange alla detaljer.... Sedan att jag tänkte mer på jämförbara fel, det kanske jag borde ha sagt. Alltså fel som är ett problem, som gör att man inte förstår. 
    Ja, det är ett problem när människor skriver så det blir inte bara irriterande utan svårt eller omöjligt att förstå vad de menar, och i synnerhet när de själva inte  förstår/orkar erkänna att de gör fel och istället lägger all sin energi på att tala om för andra att de har problem med läsförståelsen.

Innehåller föresten fel. Som vanligt.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 16:25:56 följande:
    NU har du åtminstone förklarat vad du menade.

Jag vet vad veto är och det borde du ha fattat, eftersom vi ju diskuterade det. Jo, det kan de visst, eftersom de få länderna som har vetorätt inte alltid använder det. 

Och om du ska markera ord, så kommer du att ha en del att göra - jag kommer ofta inte på rätt ord när jag är trött. Och jag har inte lust att lägga en massa tid det, när folk ändå förstår.
    Det var korrekt uttryckt och begripligt första gången, men har man besvär kan jag gärna förtydliga och förenkla igen.

Jag har ingen aning om vad du fattar och inte fattar, och om du inte kan redogöra för det på ett tydligt sätt går jag förstås på vad du skriver och inte vad du tänker.

Veto innebär att den som har vetorätt kan stoppa förslag från flera "odemoktatiska länder" som gör gemensam sak. Och om man inte använder sin vetorätt är man uppenbarligen OK med förslaget.

Du får gärna kasta in random ord och påhittade ord, men då får du räkna med risken att inte bli förstådd.
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-09 00:23:41 följande:
    Att sjunga "'inga skolor behövs i Gaza eftersom det finns inga barn där" är att hylla mord på 18 000 oskyldiga barn. Det är att hetsa till folkmord. Förstår inte du det? Hur kan du bara kalla det för "fula ord"? Tycker du att dessa fanns är oskyldiga? Vad skulle du tycka om det var omvänt, om man sjöng på samma sätt om judiska barn?

Självklart är det också fel med våld, men är inte det rätt så vanligt bland huliganerna? Och självklart är det hemskt med antisemitismen i allting.
    En del av deras skränande och sjungande rapporterades också av svensk media.

Bedrövligt! De skulle ha gripits och åtalats för hets mot folkgrupp där och då. Tydligen riktade man bara in sig på de lagbrott som utfördes av palestinier.

"
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 16:31:55 följande:
    Jag svarar inte mer på SAMMA inlägget.
    Det är tillåtet att vara halvbild i sitt läsande och bara observera det som talar för ens egen ståndpunkt.
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-09 00:24:47 följande:
    Det är lögn. Båda sidor atackerade varandra. 
    Ja, men det var den palestinska sidan som först gick till handgripligheter mot person. Iaf när det gäller vad som hittills har fångats på bild och film.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:07:30 följande:
    Jag vet inte vad halvbild är, men jag svarar inte mer på detta. 
    Halvblind, men jag kräver till skillnad från dig inte att du ska kunna räkna ut vad det betyder när det står fel.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:29:13 följande:
    Krig. Som Hamas inte bara har börjat utan fortsätter hela tiden också. Och de gömmer sig ju bland barnfamiljer. Vad ska Israel göra? Bara låta de skjuta? 
    Jag förstår inte "Bara låta de skjuta".
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:34:24 följande:
    Du sa raka motsatsen förut - att man inte ska fråga efter. 
    Jag förstår inte "fråga efter". Efter vadå och vad skulle ha varit före?
Svar på tråden Israel folkmord