Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Israel folkmord

nihka skrev 2024-11-07 17:13:42 följande:
    Jag tycker inte att någon ska bestämma på bekostnad av någon annan i ett område som fler än en part ser som sitt.
    Två tummar ner för detta inlägg. Det betyder att det finns minst två personer som anser att någon har rätt att bestämma på någon annans kostnad i ett område som fler än en part ser som sitt. Så heja Putin i Ukraina med andra ord...

Undrar om det är samma två individer som tycker det är OK att man skjuter igenom deras barn?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 16:17:12 följande:
    Nej, det har du inte. En dubbeltydig mening är inte fel. Den måste däremot tolkas RÄTT. Så det är inte min brist. 
    Jo det har jag, men pga att du är så omedveten om alla fel du gör känner du inte igen dem som fel när jag skriver av dem exempelvis följt av Jaså minsann. Sedan hittar du på ord.
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 16:25:56 följande:
    NU har du åtminstone förklarat vad du menade.

Jag vet vad veto är och det borde du ha fattat, eftersom vi ju diskuterade det. Jo, det kan de visst, eftersom de få länderna som har vetorätt inte alltid använder det. 

Och om du ska markera ord, så kommer du att ha en del att göra - jag kommer ofta inte på rätt ord när jag är trött. Och jag har inte lust att lägga en massa tid det, när folk ändå förstår.
    Det är alltid en massa andra ska fatta när du kastar ihop ett inlägg, aldrig du som förmedla dig tydligare.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 16:36:18 följande:
    Jag har ju sagt det själv. Läser du det som svarar på? Jag har jämfört Netanyahus parti med moderaterna, INTE Smotrichs och Ben Gvirs. 

Och jag skrev nog säkert också att folk i Tel Aviv protesterade mot att Netanyahu gjorde koalition tillsammans med dessa två partier. Och när de försökte ändra på grundlagen blev det en ny våg av demonstrationer. 
    Innehåller fel.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 16:46:31 följande:
    Okej, bra att det blir tydligt. Det var så jag menade. Planen, hur man skulle dela upp landet, kom förstås inte från britterna utan från FNs föregångare, league of nations, om jag minns rätt? 

Men så länge britterna inte kunde få de två partnerna att ta sin del och vara nöjda med det, så var de ju tvungna att fortsätta förvalta det. Och det hade de egentligen inte lust med.  
    Innehåller fel.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 17:06:22 följande:
    Det kan förstås hända att man uttrycker sig otydligt. Jag försöker förstås skriva så tydligt som möjligt. Men det är ändå ganska enkelt att fråga efter om man är osäker hur det är menat. Själv gör jag det hela tiden. Det ligger i naturen av att diskutera på forum - ett rent skriftligt utbyte med människor som man inte känner. Då måste man fråga efter ibland.  
    Nej, man kan inte dubbelkolla med dig att du menar allt du skriver och inte det motsatta.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-08 17:10:08 följande:

"det"     Tungan ute
    Är du infödd svensk? Det är inte jag, jag var 26 år när jag började lära mig svenska. Såna fel kommer att förekommer om jag inte provläser allt. 

Det är inte jag som märker ord eller hittar fel. Så länge folk inte skyller på mig när de själva skriver fel så att det blir obegripligt. Jag försöker generellt kommunicerar så att man förstår varandra. Och just nu försöker du snarare att sabotera diskussionen. Det är ju inte konstruktivt.  

Innehåller många fel.
Svar på tråden Israel folkmord