fultextad användarhandbok skrev 2024-08-05 15:26:49 följande:
Det här handlar inte om historia eller krig, utan om ett felaktigt påstående, nämligen att kritisera A innebär inte att man stödjer B, varken direkt eller indirekt. Kan du inte citera någon kritik jag skrivit mot någondera parter kan vi nog konstatera att du av någon anledning har hittat på om mig vad jag skulle ha skrivit. Vidare till den falska dikotomin du lagt fram.
Byter vi ut Israel och Hamas mot Nazityskland och Sovjetunionen får vi samma resonemang. Att kritisera Nazityskland innebär alltså att man stödjer Sovjetunionen. Samma resonemang gäller givetvis oavsett vad A och B representerar. Lika väl kan man säga A=kreationism B=Darwinism. Eller vad som helst. Om det ena falsifieras måste det andra accepteras. Giltiga slutledningar vilka grundar sig på språkliga entiteters form, inte innehåll.
Åtminstone har vi följande kombinationer:
För Palestina mot Israel
För Palestina utan att vara emot Israel
För Israel mot Palestina
För Israel utan att vara emot Palestina
Mot Israel och mot Palestina
För Israel och för Palestina
Varken emot eller för vare sig Palestina eller Israel
Vi kan skriva på ett mer logiskt språk än svenska. Får skriva på datorn och laga en bild hit då alla nödvändiga tecken nog inte ryms hit. Hoppas att du förstår bättre då.
Palestinska området styrs av Hamas, de flesta palestinier stöder dem. Hamas vill utrota judar.
Alltså är dina alternativ
För judeutrotning, mot Israel
För judeutrotning utan att vara emot Israel
För Israel mot judeutrotning
För Israel utan att vara emot judeutrotning
Mot Israel och mot judeutrotning
För Israel och för judeutrotning
Varken för eller emot Israel eller judeutrotning