Inlägg från: Anonym (Gravfskl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravfskl)

Hopplöst? Gravid förskollärare graviditetspenning

Men oj, min chef ?tjatade? om gravidpenning redan från första början när jag berättade att jag var gravid och det är jag nu väldigt tacksam för. Jobbar med 1-3 åringar och vi har också väldigt tufft precis som du beskriver det, men skillnaden är att min chef är fullt medveten om hur fysiskt och tufft arbetet är och hon vill inte riskera att något allvarligt händer med mig nu under graviditeten. Nu är jag iofs sjukskriven deltid pga foglossning och högt blodtryck så får vila varje eftermiddag så känns ändå helt okej nu att gå till jobbet. Är ju trots allt snart semester också. Läkaren som sjukskrev mig sa också att förskollärare (och barnskötare också såklart) är ett riskyrke som gravid, har din chef gjort någon riskbedömning?

Var rädd om dig, din och ditt barns hälsa är sååå mycket viktigare än jobbet Hjärta

• Anonym (Gravfskl)
    Tow2Mater skrev 2024-05-19 14:13:49 följande:
    Jagar era ettåringar och treåringar er med saxar och kastar stenar på varandra?? Kanske du också borde hitta ny arbetsplats.
    Närapå ;) nej men det är en fruktansvärd arbetsmiljö på många förskolor så planen är självklart att fly direkt efter föräldraledigheten
Svar på tråden Hopplöst? Gravid förskollärare graviditetspenning