Inlägg från: Anonym (Pia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pia)

Hopplöst? Gravid förskollärare graviditetspenning

Tow2Mater skrev 2024-05-16 18:34:16 följande:

Kan kan som gravid inte lyfta upp och ner, byta blöjor, gå in i fysiska konflikter, stoppa barn som försöker rymma o.s.v. kan man ju aldrig skaffa syskon.

Ja, exakt så är det för oss med jobbiga graviditeter. :( 
    Ett syskon funkar ju om man är två föräldrar, men ett barn numner tre får ju vänta tills syskonen är stora nog, eller så blir det inga fler. 

Du skriver om detta som om det vore underförstått att alla vi som får begränsa antalet syskon pga graviditetskomplikationer inte fanns. Tvärtom tror jag att vi är ganska många. Vet folk som adopterat småsyskon för att kunna få fler barn utan att behöva vara gravida igen. 

• Anonym (Pia)

Har chefen pratat med dina kollegor och formellt beslutat att den här typen av arbetsuppgifter ska ligga på enbart dem och inte dig? Vad sa i så fall kollegorna då? Jag tänker att kollegorna kan vara till din hjälp och intyga att situationen på avdelningen blir ohållbar om du inte gör sånt här. 

• Anonym (Pia)

Du söker väl andra jobb? 

• Anonym (Pia)
    Anonym (Gravid förskollärare) skrev 2024-05-16 19:03:40 följande:
    De sa ingenting. Situationen har varit ohållbar långt innan jag blivit gravid och chefen slår ifrån sig varje försök att ta upp det. Det är just nu 30-40% av personalen som är långtidssjukskrivna på min arbetsplats (jag överdriver inte)!
    Anonym (Pia) skrev 2024-05-16 18:56:03 följande:

Du söker väl andra jobb? 

Jag söker inte andra jobb. Det är i princip omöjligt att få ett annat jobb som höggravid. Efter alla intervjuer om tremånaders uppsägningstid är det ju dags att föda barnet...

Ånej! Så alla har gett upp att nå fram till chefen? 

Vad säger facket? 

Och så klart om att söka jobb! Jag tänkte inte på det. Men sök som tusan mot slutet av föräldraledigheten!

Svar på tråden Hopplöst? Gravid förskollärare graviditetspenning