Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Ska man må såhär?

Låter som du skulle ha utmattningssyndrom.  Har du fått göra nån skattningsskala hos doktorn?  

Har du kollat sköldkörteln?  

• Fjäril kär
    Anonym (Så trött) skrev 2024-05-15 21:51:05 följande:
    Ja den är kollad, sköldkörteln alltså. Men har inte gjort någon skattning och min läkare gjorde ganska tydligt för mig att jag var för frisk för att tas omhand av vården, att stress och skiftande nivåer av ork är en naturlig del av livet och att jag får byta jobb om det gör mig för trött. Jag fick några psykologsamtal där jag fick öva på tidsplanering och hitta vägar för aktiv återhämtning. Kan inte påstå att det hjälpte, orken är densamma trots att jag tvingar mig själv till motion och annat som man ska må bra av. Upplever snarare att det dränerar mig ännu mer för det känns bara som jobbiga måsten. 
    Då är mitt bästa tips att boka ny läkartid hos en annan doktor och börja om på nytt och lägg alla korten på bordet om hur du verkligen mår och utelämna ingenting och förminska ingenting.  Var totalt ärlig. 
    Du låter utmattad och möjligen att du har depression i botten.

Och som någon här ovanför var inne på så är ju också frågan om du har konkret gjort något åt alla bollar du jonglerar runt och mår dåligt av?  Har du släppt dom eller har du tagit på dig ännu fler med att stoppa in träning , sömnkrav , och andra högre krav?
Svar på tråden Ska man må såhär?