• Anonym (Ts)

Bebis vaknar och gråter VARJE kväll???

Hjälp!!

Vad händer? Min 8 mån bebis somnar runt 1930-20 på kvällen, ammar till sömns 1,5 h efter kvällsmat. Men efter 45 min -1 h sömn vaknar han med total gråt, tårar, allt och kräver upplyft och mer amning för att somna om efter 25-30 min till i bästa fall, ibland betydligt längre 

Vad är detta? Jag kan ju inte göra mer än att vänta på gråten känns det som. Förstår inte vad han reagerar så på varje natt?

Någon som haft så och förstår vad det kan vara?

• Svar på tråden Bebis vaknar och gråter VARJE kväll???
  • Anonym (Ts)
    Bergegardh skrev 2024-05-15 20:39:46 följande:

Ligger kvar bredvid honom när han har somnat? 

Jag gör ju det. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2024-05-15 20:42:01 följande:

Ligger du bredvid när bebisen somnar första gången och går därifrån sedan?

Vi hade en sådan period. Jag låg då kvar bredvid bebisen i sängen tills uppvaknandet (alt smög mig iväg en halvtimma men såg till att vara tillbaka innan hon vaknade igen). Jag placerade mig alldeles intill och då tog det 5 sekunder att hitta till lite mer amning och hon somnade om nästan direkt.

Japp, ligger kvar och bara väntar in att han börjar storgråta. Alternativt gått upp men varit nära för att få lite tid med det äldre syskonet (som min man har haft mest sen bebis kom eftersom bebisen varit så beroende av mig för amning tidigare). Men det känns så jobbigt att få bryta lek då för att lillebror gråter, känns taskigt mot storasyskonet att släppa allt hela tiden.

Skulle bara vilja förstå var det kommer sig av. 
  • Anonym (Ts)
    Bergegardh skrev 2024-05-15 20:46:02 följande:
    Precis så. De vaknar efter första sömncyklen och vill fortsätta sova men vet inte hur utan att amma.
    Ah, är det så? Känns så hemskt när han verkligen storgråter från ingenstans.
Svar på tråden Bebis vaknar och gråter VARJE kväll???