• Tukt

Tacka för att han hämtade?

Kan ju ses som småsaker. Men du måste ju själv lite fundera på vad som är viktigast. Principer eller att samarbete och kontakter fungerar. I bland kan ju principen vara viktig också. Så det behöver i sig inte vara fel.

• Tukt
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-15 13:30:43 följande:
    Ser inte hur det var mig tjänsten gällde, det var ju barnet som behövde hjälpen. Kan inte minnas att han tackat mig för något jag gjort för barnen, ser inte det som något konstigt heller.
    Då tolkar jag det som att det är principen som är viktigast för dig. Stämmer det?
  • Tukt
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-15 13:47:48 följande:
    Ingen princip, men jag tycker att han är fånig som blir arg över en sån sak. Han gjorde sitt eget barn en tjänst, varför ska jag tacka för det? Tanken slog mig inte ens att det är något att tacka för. Det var inte jag som bad honom hämta heller, det ringde hon själv om. Hon är femton, inte ett småbarn som behöver passas på.
    Är det en 15-åring är det såklart rimligt att det är 15-åringen som tackar. Tackar inte denne, så är det kanske en del av uppfostran som saknas.
    Men generellt bör man bestämma sig om det är en princip eller om man ska vara pragmatisk.
Svar på tråden Tacka för att han hämtade?