• Anonym (Mamma)

Tacka för att han hämtade?

Pappan hämtade sjukt barn i skolan på min vecka och är nu arg över att jag inte tackade... alltså, det är väl lika mycket hans barn oavsett vilken vecka det är? Jag ser inte hur det var en tjänst till mig, utan för vårt barn som inte var i skick att ta sig hem själv. Jag har av olika anledningar inte körkort, så kunde inte hämta. Han bor dessutom bara minuter från skolan...

• Svar på tråden Tacka för att han hämtade?
  • Tukt

Kan ju ses som småsaker. Men du måste ju själv lite fundera på vad som är viktigast. Principer eller att samarbete och kontakter fungerar. I bland kan ju principen vara viktig också. Så det behöver i sig inte vara fel.

• Anonym (Wilma)

Han gör en stor sak av det - du behöver inte göra det. Säg bara att du var lite tagen av att barnet var sjukt och allt omkring och att du självklart är tacksam för att han hämtade och att ni har ett bra samarbete där ni sätter barnets bästa först. Sedan är det ur världen.

• Anonym (Mamma)
    Tukt skrev 2024-05-15 13:10:01 följande:

Kan ju ses som småsaker. Men du måste ju själv lite fundera på vad som är viktigast. Principer eller att samarbete och kontakter fungerar. I bland kan ju principen vara viktig också. Så det behöver i sig inte vara fel.

Ser inte hur det var mig tjänsten gällde, det var ju barnet som behövde hjälpen. Kan inte minnas att han tackat mig för något jag gjort för barnen, ser inte det som något konstigt heller.
  • Anonym (F)

Klart du ska tacka för hjälpen! Skulle du ha tackat en granne eller kompis? Bete dig som en väluppfostrad person så ska du se att resten ordnar sig.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (F) skrev 2024-05-15 13:32:37 följande:

Klart du ska tacka för hjälpen! Skulle du ha tackat en granne eller kompis? Bete dig som en väluppfostrad person så ska du se att resten ordnar sig.

Han hjälpte inte mig, han hjälpte vårt barn. Hade varit en helt annan sak om någon annan ryckt in, men inte hennes egen pappa.
  • Anonym (Mamma)

Jag har hjälpt barnen fler gånger än jag kan räkna på hans veckor, det har det aldrig tackats för, varför är det här annorlunda? Det är hans barn lika mycket som mina.

• Tukt
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-15 13:30:43 följande:
    Ser inte hur det var mig tjänsten gällde, det var ju barnet som behövde hjälpen. Kan inte minnas att han tackat mig för något jag gjort för barnen, ser inte det som något konstigt heller.
    Då tolkar jag det som att det är principen som är viktigast för dig. Stämmer det?
  • Anonym (Que)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-15 13:36:01 följande:

Jag har hjälpt barnen fler gånger än jag kan räkna på hans veckor, det har det aldrig tackats för, varför är det här annorlunda? Det är hans barn lika mycket som mina.

Ok om du nu inte tycker du ska behövs tacka, varför diskutera här? Vågar du inte svara pappan det du skriver här?

Gå vidare med ditt liv istället. 

• Anonym (L)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-15 13:36:01 följande:

Hade det framkommit i TS hade det varit begripligare.
  • Anonym (Mamma)
    Tukt skrev 2024-05-15 13:41:28 följande:
    Då tolkar jag det som att det är principen som är viktigast för dig. Stämmer det?
    Ingen princip, men jag tycker att han är fånig som blir arg över en sån sak. Han gjorde sitt eget barn en tjänst, varför ska jag tacka för det? Tanken slog mig inte ens att det är något att tacka för. Det var inte jag som bad honom hämta heller, det ringde hon själv om. Hon är femton, inte ett småbarn som behöver passas på.
Svar på tråden Tacka för att han hämtade?