• Friger

Hämnden är ljuv

Du har jobbat där i 3år och du ser det som lång upplärningstid och att du är oersättlig?

Sorry, men det är du nog inte. Jag tror de höll lönerna nere för att företaget accepterar hög personalomsättning i utbyte mot låga löner.

Men skönt att du fått ett nytt jobb du förhoppningsvis kommer att trivas med! :)

• Friger
    Anonym (Ui) skrev 2024-05-16 09:57:29 följande:

Jag är i samma situation. Min närmaste chef slutade för ett tag sedan (inte på eget initiativ, chefen gav henne en deal och bad henne gå). Nu har jag börjat hinta om att jag tänker sluta och gör jag det är de körda. Jag är den enda på hela bolaget, över 200 medarbetare i flera länder. 
    Däremot jobbar jag fan inte gratis. 

Bara gud är oersättlig. Alla andra kan ersättas.

Hintar du om att du kommer att sluta och börjar utöva utpressning så kommer de att byta ut dig innan du slutar. Det är en rätt tråkig attityd för övrigt.

Är man viktig för företaget går det att upplysa om saken på ett positivt sätt vid en förhandling. Får du inte den lön du anser att du förtjänar så har ledningen en annan uppfattning än vad du har. Då är det bättre att byta jobb utan att bråka.

Det finns ju något som heter referens också.
Svar på tråden Hämnden är ljuv