Inlägg från: Anonym (Inte oersättlig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte oersättlig)

Hämnden är ljuv

Anonym (Blev inte riktigt så) skrev 2024-05-15 04:35:18 följande:

Känner igen känslan och den där förhoppningen om att det nu ska märkas allt jag gjorde.
    Jag var spindeln i nätet i många projekt, projektdeltagare kom och gick, projektledare flyttades runt. Jag var kvar som projektsamordnare. Det var jag som såg till att projekten var bemannade med rätt kompetens. Chefer hade inte den personkännedom som jag skaffat mig. Tröttnade också efter dålig löneutveckling och sa upp mig. Men det blev inte det kaos som jag väntat mig, andra steppade upp och efter någon månad fungerade allt igen. Jag var inte så oersättlig som jag trodde, en nyttig insikt.

Har precis samma upplevelse. Trodde också att det skulle gå åt helvete, men det löste sig med tiden. Håller med, ingen är oersättlig, och det är viktigt att lära sig.
    Anonym (X) skrev 2024-05-15 06:36:57 följande:
    Var ser du illvilja?
    "Så skön känsla att se desperationen i chefens ögon när jag sa upp mig.

Så ja, lite hämndkänsla har jag. Chefen kan sitta där och slita sitt hår och ångra att han är så vansinnigt snål."
    Anonym (X) skrev 2024-05-15 20:54:15 följande:
    Jag ser det inte som illvilja utan en helt naturlig konsekvens av chefens beteende.

Om det handlat om relationer, hade ni tolkat det som illvilja om TS dumpat sin otrogna partner och njutit av det?
    Att njuta av att se desperation i någon annan ögon och hoppas att det ska skita sig för personen är själva definitionen av illvilja: att vilja någon illa.
Svar på tråden Hämnden är ljuv