Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Sjuk hela tiden? Tips!!!

Gå ut och sola en stund mitt på dagen för att få rejält med vitamin D. Ta tillskott av zinc och selen som behövs för immunförsvaret. Ät färsk frukt varje dag så du får vitamin C Dofilus för magen och tarmfloran. Och sen, mycket viktigt, motion stimulerar immunförsvaret. Spring lite varje dag eller varannan ,eller cykla. 

Så har jag gjort. Var småsjuk i tremånader efter covid till o h från, men nu mår jag bra. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Wa) skrev 2024-05-14 22:13:31 följande:
    Nej men kan än dock vara sant
    Det finns ju nu en hel del studier som visar att Covid ger långtidscovid, hjärtproblem, stroke mm.
    Covid är en jättefarlig sjukdom som förstör våra kroppar.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Wa) skrev 2024-05-15 08:18:15 följande:
    Ja alla får tro vad man vill.
    Vacccinet medför också risker men mindre än själva sjukdomen. Vissa vaccin har mindre risker, vissa mer. Astra Zenecas var väl värst och det drar de tillbaka.
    Men sjukdomen är fruktansvärd.
    Antagligen för att det kommer från Labbet i Wuhan, där de forskade om Coronavirus.
    Det kom tidigt info om att man hittat en HIV sträng i covids rna , jag börjar undra om det inte var sant ändå, eftersom det verkar bli kroniskt för så många. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (K) skrev 2024-05-15 09:10:57 följande:
    Men ge dig var bara äldre med underliggande svåra sjukdomar som löpte risk att dö. Restriktionerna och tvångsisoleringen dödade troligtvis fler i form av självmord
    Det är många som fårlångtidscovid.
    Efter covid ökar risken, även för unga och friska, att få stroke och hjärtproblem 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Wa) skrev 2024-05-15 12:45:08 följande:
    Fast du vet väl att de är för vaccinet inte covid? 
    Nej, det är covid som orsakar långtidscovid, hjärtproblem och stroke.
  • TvillingmammaVästgöte
    Elefant90 skrev 2024-05-17 11:11:59 följande:
    Hej! 63kg till 175cm, så normalvikt. Har försökt tänka på näringsintaget så har gått upp ca 3kg på ett halvår, men har legat stadigt här ett tag. Äter frukost, lunch, middag, och 1-2 mellanmål per dag
    Det är ju ändå en väldigt låg vikt för 175 cm. Kanske skall du prova att äta lite mer? Framförallt protein är viktigt för immunförsvaret. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-27 09:13:15 följande:

Hur har det gått? Vår 12-åring har ständigt återkommande förkylningar, halsont, låg feber. Sitter i 1-2 dagar så inte långdragen förkylning. Men kanske 20% frånvaro i snitt.

Första vårdkontakten med sjuksköterska på chatt, hon tyckte inte vi behövde söka vård om inte febern låg över 38 flera dagar i rad. Men vi fick i alla fall en läkartid, fast långt senare. 

Blodprov visade lite lågt på vita blodkroppar så nu har vi fått remiss till barnklinik.

Missa inte vitamin D! Nu behöver man inte ta tillskott, se till att vara ute i solen mitt på dagen. Mellan 11 och 3 måste det vara , just nu, för att vitamin D skall bildas. 
Svar på tråden Sjuk hela tiden? Tips!!!