• Anonym (Hur kom den tillbaka)

Hur/När återfick Du Lust/Attraktion/Viljan?

Sexlusten går upp och ner, periodvis torrt som en öken. Ni som haft längre uppehåll (>1år) pga låg lust, avsaknad av attraktion eller vilja, berätta: -Hur fick ni tillbaka den?

Vad var det som gjorde att Du blev sugen igen?

Ofta ser det väl ut såhär:
    Man träffas och är nykära - sex så fort man kan
    Bekväm i sin relation - sex när det passar båda
    Småbarnsåren - alltid någon/något i vägen
    Barn i tonåren - ingen Lust/Attraktion/Vilja

Du som incel eller avsaknad av vilja. Hur kom den tillbaka?

• Svar på tråden Hur/När återfick Du Lust/Attraktion/Viljan?
  • Anonym (Man)

Minst sagt trist läsning men samtidigt så har jag nog insett att det är så att enda sättet att hon ska få tillbaka sin lust är att vi går skiljda vägar. Jag är väl medveten om mina brister i förhållandet, orsakerna till dem och anledningarna till att det är svårt att komma till rätta med dem. Motivationen att försöka komma till rätta med problemen försvinner när chanserna att lusten ändå inte kommer tillbaka. Enklare för båda att börja om och att försöka undvika problemen i eventuella nya relationer. 

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Hur kom den tillbaka) skrev 2024-05-21 23:23:27 följande:

Tack för svar men ännu ingen som upplevt eller har erfarenhet från att få tillbaka lust till samma partner som man tidigare attraherades till!?  // Obestämd

Jag tror att du måste skilja på sak o h person här... att sexlivet i perioder uteblir helt eller delvis kan ibland enkelt bero  på att omständigheter gör att det inte blir sex. Nån är sjukskriven , nån jobbar för mycket,  barnen tar tid , gamla mormor är sjuk osv.. lusten och viljan finns men det går bara inte just nu... då kickar oftast sexlivet igång av sig själv efter ett tag eftersom attraktion aldrig har dött. 

När attraktionen dör däremot så beror det ju på något och det är ju direkt kopplat till relationen och en själv . Attraktion är är ju både utseende och insida och är beroende av en persons agerande . Hur snygg nån än må vara är jag noll sugen på att ligga med honom om han är en skitstövel i något avseende.  Alternativt att känslorna dött på alla plan så man mer är syskon. Tro mig, då vill man verkligen inte ligga.. 
    Och ibland får man tugga i sig att död attraktion och lust beror på mig själv.. att jag gjort bort mig, inte tagit hand om mig själv , förhala och prioriterat bort sexlivet så länge att partnerns lust dött av besvikelse och av att bli sårad ,  eller andra orsaker som gör att förhållandet är på väg utför och partnern inte vill längre.  När attraktion dör kommer den i regel aldrig tillbaka.  
  • Mandel
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-13 14:54:15 följande:

Lusten kom tillbaka när jag skilde mig. Det var olika problem i äktenskapet som dödade min lust och när jag äntligen landat efter skilsmässan kände jag att lusten sakta sakta dök upp igen.

För mig var aldrig småbarnsåren eller tonårstid ett problem,  lust fanns ändå på många sätt.  Men den dog sakta ut av dom problem som kantade äktenskapet och aldrig blev lösta. 

Håller med helt och hållet!
    Eller just lusten til numera x-maken var det som försvann. Lusten i sig fanns fortfarande kvar, men som jag sa till honom att jag har väl hellre sex med typ vem som helst än en person som jag är fly förbannad på, besviken på och som jag mest har lust att strypa... Han förstod aldrig problemet.

Haft galet mycket sex sedan jag skilde mig, men heller inte haft någon normal relation efter så det ev skulle kunna bli slentrian av det. 
    Den jag blev tillsammans med visade sig tappa sin sexlust och inte vilja hitta den igen och jag var galet sexuellt frustrerade och lämnade. Vi bodde aldrig ihop så det blev aldrig vardag av relationen.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-13 15:12:50 följande:
    Nej jag tror inte det . Dom problem som fanns längs med vägen dödade även tilliten och när den försvinner finns ingen återvändo. Det krävs att två jobbar på problemen för att hitta tillbaka till lust och tillit och min man tyckte endast det var mitt ansvar. 
    Det blev mycket snack och mycket löften men inget konkret gjordes.  
    Han svek även våra barn och det är liksom oförlåtligt . 
    Känner igen detta så väl! X-maken dödade liksom allt själv och stod ändå helt oförstående till varför jag inte ville ligga. Eller varför jag gick.
    Jag försökte få honom att förstå i 10 år och 2 omgångar parterapi, men han fattade ändå aldrig. 
    Han är arbetsnarkoman och mitt mantra var hela tiden kommunicera och kompensera. 
    Det är ok att jobba, men man kan väl för sjutton höra av sig och meddela det! Och någon gång måste man ju liksom kompensera för all frånvaro, men icke. 
    Jag kände det som att jag bara skulle sköta om allt kring barn, hem, trädgård, bil, osv och så skulle jag samtidigt vara kåt och glad när han väl behagade ha några minuter över.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
    Anonym (Man) skrev 2024-05-22 07:46:42 följande:

Minst sagt trist läsning men samtidigt så har jag nog insett att det är så att enda sättet att hon ska få tillbaka sin lust är att vi går skiljda vägar. Jag är väl medveten om mina brister i förhållandet, orsakerna till dem och anledningarna till att det är svårt att komma till rätta med dem. Motivationen att försöka komma till rätta med problemen försvinner när chanserna att lusten ändå inte kommer tillbaka. Enklare för båda att börja om och att försöka undvika problemen i eventuella nya relationer. 

Det är väldigt enkelt för en partner att hitta anledningar till varför attraktion och lust minskar. Det är likväl lätt för den andra parten att se dessa som förklaringar och hopp om att när dessa överkoms återgår förhållandet till hur det en gång varit. Men är det någon som upplevt detta, någonsin!?
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Hur kom den tillbaka) skrev 2024-05-25 12:58:14 följande:
    Det är väldigt enkelt för en partner att hitta anledningar till varför attraktion och lust minskar. Det är likväl lätt för den andra parten att se dessa som förklaringar och hopp om att när dessa överkoms återgår förhållandet till hur det en gång varit. Men är det någon som upplevt detta, någonsin!?
    Det låter som att du greppar efter halmstrån och förhoppningar hur mikroskopiska dom än må vara? 

Det kan aldrig bli som det en gång var och det är också anledningen till att det inte händer.  Det kommer alltid finnas ett före och efter, alltid en påminnelse om vad som varit och vad som är . Båda parter kommer alltid ha förändrat sig av det inträffade och vilket också speglas i en fortsatt relation.  
    Ztiff2 skrev 2024-05-21 23:39:35 följande:

Vi började med hotwife då blev allt spicy hemma också 

Intressant! Detta är ju en metod som är modern och väldigt okonventionell. Funkade det från början eller tog det lång tid att finna sig i situationen? Någon avundsjuka eller incident? Hur hanterade ni det i så fall?
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-25 13:27:42 följande:
    Det låter som att du greppar efter halmstrån och förhoppningar hur mikroskopiska dom än må vara? 

Det kan aldrig bli som det en gång var och det är också anledningen till att det inte händer.  Det kommer alltid finnas ett före och efter, alltid en påminnelse om vad som varit och vad som är . Båda parter kommer alltid ha förändrat sig av det inträffade och vilket också speglas i en fortsatt relation.  
    Klokt sagt Elsa! Det stämmer så klart att förhållandet utvecklas till ett helt nytt stadie men visst måste det finnas sätt att åter finna attraktion och lust!?
  • Anonym (Varit där)

Tror att det beror på varför lusten försvunnit. När den försvinner på grund av barnafödande eller sjukdom är det nog större chans att lusten återkommer. 

• Anonym (.)

Jag drabbades av depression och då blev per automatik lusten lägre. Livet och relationen också kantad av problem. Lusten kom tillbaka gradvis när jag blev friskare mentalt och växte sig sedan starkare när vi kommit över våra problem och mådde bra ihop. Jag är kvinna. Han har sagt att han alltid ville ha mig mer än jag honom, men han förstod inte att hans påpekande om min kropps vikt och utseende, både negativt och positivt, skadade mig då jag blev medveten om mig själv på ett helt annat sätt än jag någonsin varit i sängen, och det var inte positivt. Jag bara tänkte om han såg något fel på min kropp nu, när vi var samman. Han var själv extremt fokuserad på sin kropps träning och diet, blev något sjukligt över det hela. Jag märkte att han började bli sjuk av det men visste inte vad det var. Tror det var det som gjorde att jag drog mig undan mer också. Idag har vi lämnat allt det bakom oss. Det var en tid bara. 

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Hur kom den tillbaka) skrev 2024-05-25 14:46:57 följande:
    Klokt sagt Elsa! Det stämmer så klart att förhållandet utvecklas till ett helt nytt stadie men visst måste det finnas sätt att åter finna attraktion och lust!?
    Lusten kan man hitta tillbaka till på olika sätt men det kräver att det fortfarande finns attraktion och att man fortfarande vill ha sin partner. 
    Har man däremot tappat attraktionen och tappat känslorna  så kommer det inte finnas någon lust . Man kan ju inte tvinga sig själv att känna sig attraherad av någon man inte längre har känslor för.  Det funkar inte så. 
  • Anonym (Sex kan man inte vara utan)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-28 10:13:52 följande:
    Lusten kan man hitta tillbaka till på olika sätt men det kräver att det fortfarande finns attraktion och att man fortfarande vill ha sin partner. 
    Har man däremot tappat attraktionen och tappat känslorna  så kommer det inte finnas någon lust . Man kan ju inte tvinga sig själv att känna sig attraherad av någon man inte längre har känslor för.  Det funkar inte så. 

Jag och min fru jobbade hårt för att tillbaka till Lust och attraktion. 

Vi började med rollspel som speglade våra hemligaste sexfantasier. Började behandla varandra som om det var första dejten genom att verkligen lyssna på varandra och vara nyfilken på varandras åsikter.

Det resulterade i en attraktion som jag aldrig haft tidigare. 

Ibland har vi sex för kärlekens skull. Ibland släpper vi allt och lever ut. 

Nu är vi där att vii där att vi ska förverkliga våra hemligaste sexfantasier. Hennes först sker nu på lördag och min planerar jag ska infalla pä vår bröllopsdag.

Anonym (Sex kan man inte vara utan) skrev 2024-05-31 01:39:37 följande:

Jag och min fru jobbade hårt för att tillbaka till Lust och attraktion. 

Vi började med rollspel som speglade våra hemligaste sexfantasier. Började behandla varandra som om det var första dejten genom att verkligen lyssna på varandra och vara nyfilken på varandras åsikter.

Det resulterade i en attraktion som jag aldrig haft tidigare. 

Ibland har vi sex för kärlekens skull. Ibland släpper vi allt och lever ut. 

Nu är vi där att vii där att vi ska förverkliga våra hemligaste sexfantasier. Hennes först sker nu på lördag och min planerar jag ska infalla pä vår bröllopsdag.

Bra! Detta är Exakt det jag letade efter, alltså era erfarenheter av att hitta tillbaka! Grattis och återkom gärna med uppdatering på hur ni förädlar sexlivet och värnar om lusten...
  • Anonym (Tobagol)
    Anonym (Tobagol) skrev 2024-05-13 16:53:34 följande:

Min lust försvann under mitt förhållande, efter separation och fram till idag har den ännu inte kommit tillbaka, men iofs jag är ju inte intressant heller av kvinnor, även om jag la ut mig på marknaden efter skilsmässan .

Ännu inte tillbaka. Nu har jag iaf tagit bort alla dejtingappar och försöker inte ens få till någon dejt eftersom jag inte lyckats under en 6 års period. Har jag gett upp hoppet? - kanske. Vet inte.

Rollspel - leva ut sina fantasier tillsammans

Hotwifeing/Hothusband - öppet förhållande där make/maka söker sexuell relation utanför äktenskapet. 

Cuckqueanry/cuckolding - öppet förhållande där make/maka söker sexuell relation tillsammans varpå den andra passivt tittar på 

Erfarenheter, tips, trix, forum?

Är det långsiktigt hållbart?

Svar på tråden Hur/När återfick Du Lust/Attraktion/Viljan?