Anonym (Hur kom den tillbaka) skrev 2024-05-21 23:23:27 följande:
Tack för svar men ännu ingen som upplevt eller har erfarenhet från att få tillbaka lust till samma partner som man tidigare attraherades till!? //
Jag tror att du måste skilja på sak o h person här... att sexlivet i perioder uteblir helt eller delvis kan ibland enkelt bero på att omständigheter gör att det inte blir sex. Nån är sjukskriven , nån jobbar för mycket, barnen tar tid , gamla mormor är sjuk osv.. lusten och viljan finns men det går bara inte just nu... då kickar oftast sexlivet igång av sig själv efter ett tag eftersom attraktion aldrig har dött.
När attraktionen dör däremot så beror det ju på något och det är ju direkt kopplat till relationen och en själv . Attraktion är är ju både utseende och insida och är beroende av en persons agerande . Hur snygg nån än må vara är jag noll sugen på att ligga med honom om han är en skitstövel i något avseende. Alternativt att känslorna dött på alla plan så man mer är syskon. Tro mig, då vill man verkligen inte ligga..
Och ibland får man tugga i sig att död attraktion och lust beror på mig själv.. att jag gjort bort mig, inte tagit hand om mig själv , förhala och prioriterat bort sexlivet så länge att partnerns lust dött av besvikelse och av att bli sårad , eller andra orsaker som gör att förhållandet är på väg utför och partnern inte vill längre. När attraktion dör kommer den i regel aldrig tillbaka.