• Anonym (Hur kom den tillbaka)

    Hur/När återfick Du Lust/Attraktion/Viljan?

    Sexlusten går upp och ner, periodvis torrt som en öken. Ni som haft längre uppehåll (>1år) pga låg lust, avsaknad av attraktion eller vilja, berätta: -Hur fick ni tillbaka den?

    Vad var det som gjorde att Du blev sugen igen?

    Ofta ser det väl ut såhär:
    Man träffas och är nykära - sex så fort man kan
    Bekväm i sin relation - sex när det passar båda
    Småbarnsåren - alltid någon/något i vägen
    Barn i tonåren - ingen Lust/Attraktion/Vilja

    Du som incel eller avsaknad av vilja. Hur kom den tillbaka?

  • Svar på tråden Hur/När återfick Du Lust/Attraktion/Viljan?
  • Anonym (Elsa)

    Lusten kom tillbaka när jag skilde mig. Det var olika problem i äktenskapet som dödade min lust och när jag äntligen landat efter skilsmässan kände jag att lusten sakta sakta dök upp igen.

    För mig var aldrig småbarnsåren eller tonårstid ett problem,  lust fanns ändå på många sätt.  Men den dog sakta ut av dom problem som kantade äktenskapet och aldrig blev lösta. 

  • Anonym (Hur kom den tillbaka)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-13 14:54:15 följande:

    Lusten kom tillbaka när jag skilde mig. Det var olika problem i äktenskapet som dödade min lust och när jag äntligen landat efter skilsmässan kände jag att lusten sakta sakta dök upp igen.

    För mig var aldrig småbarnsåren eller tonårstid ett problem,  lust fanns ändå på många sätt.  Men den dog sakta ut av dom problem som kantade äktenskapet och aldrig blev lösta. 


    Ja, det är nog naturligt att man känner lust i en ny relation men tror du verkligen att du hade återfunnit luften i din tidigare relation om ni faktiskt hade löst de problem som fanns?
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Hur kom den tillbaka) skrev 2024-05-13 14:59:06 följande:
    Ja, det är nog naturligt att man känner lust i en ny relation men tror du verkligen att du hade återfunnit luften i din tidigare relation om ni faktiskt hade löst de problem som fanns?
    Nej jag tror inte det . Dom problem som fanns längs med vägen dödade även tilliten och när den försvinner finns ingen återvändo. Det krävs att två jobbar på problemen för att hitta tillbaka till lust och tillit och min man tyckte endast det var mitt ansvar. 
    Det blev mycket snack och mycket löften men inget konkret gjordes.  
    Han svek även våra barn och det är liksom oförlåtligt . 
  • Anonym (Anna)

    Jag levde utan sex i ca tio år, var inte det minsta intresserad. Sambon fick välja mellan celibat eller separation, han valde celibat.

    Till sist orkade jag leva i relationen längre och flyttade. Två år senare träffade jag min nuvarande partner och så mycket lust som jag har nu har jag aldrig haft tidigare i livet.

    Hur det var när ungarna var små kommer jag inte ens ihåg, de är vuxna båda två.

    Men sanningen är att sex aldrig egentligen intresserat mig speciellt mycket. Inte förrän nu.

    Det hade jag inte räknat med men är himla glad för det!

  • Anonym (Tobagol)

    Min lust försvann under mitt förhållande, efter separation och fram till idag har den ännu inte kommit tillbaka, men iofs jag är ju inte intressant heller av kvinnor, även om jag la ut mig på marknaden efter skilsmässan .

  • Anonym (Varit där)

    Tror att det är väldigt svårt att återfå lusten till en partner man tidigare tappat lusten för.  Det är lite som att man inte kan börja lita på någon som tidigare svikit.

  • Anonym (Hur kom den tillbaka)

    Tack för svar men ännu ingen som upplevt eller har erfarenhet från att få tillbaka lust till samma partner som man tidigare attraherades till!? Obestämd

  • Python

    Jag slutade med ppiller. Hade visserligen sex ändå under den perioden även om lusten var näst intill noll. 

  • Auditanne

    Har inte fått den tillbaka. Ändå tränar man, går ut i solen varje dag och äter vitaminer som är bra för humör, typ D-vitamin och liknande. Också försökt bli fin med nya kläder och sånt nu inför sommaren. 

    Funderar på att beställa ett kosttillskott med namnet Yohimbine. Ska tydligen ha en positiv verkan på de nedre regionerna. Tror att detta kosttillskott egentligen är anpassat till män men samtidigt kan det väl knappast vara skadligt för kvinnor att testa.

Svar på tråden Hur/När återfick Du Lust/Attraktion/Viljan?