Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

BF Januari 2025

EmmyLO skrev 2024-05-19 14:08:40 följande:

Hoppsan, räknade fel! Ska på ultraljud 7+6, tror jag. Fortfarande lite förvirrad över hur man räknar gravidveckor 😅

Förstod det, tänkte; men hade inte du UL den 31/5? 😅

Ja, man hör ju att graviditeter kan skilja mycket..hoppas detta går vägen så får man se hur det skiljer sig. Tredje gången jag är gravid nu och har inte haft illamående nån av gångerna tex.
  • Anonym4848
    EmmyLO skrev 2024-05-20 22:58:25 följande:
    Hahaha tur att någon annan kan räkna 😅 Jag håller tummarna för dig! 

Det låter som att du haft himla tur som sluppit illamåendet! Jag har känt mig illamående sen en tid tillbaka men idag på lunchen slog den till ordentligt. Jag ska nog hålla mig borta från kryddig mat. Samtidigt har jag också haft lite ont i underlivet och det vänstra benet och foton idag, blir fruktansvärt nojig och orolig. Varit på toa tusen gånger, tror hela tiden att det börjat blöda? 
    Haha tack detsamma! 

Jaa, med förra barnet var ju säker på ett till MA när jag inte fick några symtom, men när allt visade sig gå bra var jag ju sjukt tacksam som fick må så bra!

Samma här, springer på toa hela tiden för att kolla.. och har packat ner tjock binda och stora trosor i jobbväskan ifall att..

Har ju "bara" MA i bagaget, så ingen erfarenhet av att det börjar blöda men går ändå och väntar på det hela tiden. 😩
  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-05-23 17:11:34 följande:

Hej! Hoppar in här och följer med. Fick veta i måndags att jag var gravid. Det är 3e graviditeten jag vet om. 

Fick ett missfall för 8 månader sen (då i v.8) och då hade vi försökt få ett syskon i över 2år.

Jag är nu i v.5 (4+1) idag. Och tiden kan inte gå långsammare! 🙈 

Ett delmål jag har är att komma över v.8 men att inte försöka tänka så mycket på det 🙃 tror ni de kommer gå? 

mått illa i några dagar men spydde i morses. Gjorde inte det med 1a och hann aldrig dit med 2a.

Åh jag vet, varje dag känns som en vecka minst!
  • Anonym4848

Rosa flytningar idag, så nu känns detta verkligen utom allt hopp.

Vet att det är rätt vanligt, men min tredje graviditet och aldrig haft en droppe förut. :(

6+6 idag och vul i 8+3. Ovissheten tar ju verkligen kål på en.

• Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-05-25 17:59:25 följande:
    Åh nej 😢 
    prata med din BM och ring vc eller närmsta sjukhus för att få ett tidigare vul! Oron är inte rolig!!
    Varit på gynakuten, gråtit, bönat och bett utan framgång. Så sjukt att man inte kan få hjälp.
  • Anonym4848
    Anonym (..) skrev 2024-05-25 20:24:51 följande:
    Så länge du inte har ont eller blöder rött så är det mycket troligt att det bara är sköra slemhinnor 🙏❤️ förhoppningsvis avtar det och du kan få bekräftat att det bara var en oskyldig rosa flytning 🤞
    Tack ❤️ Hoppas det! Har inte alls ont och nu har det bara varit några bruna droppar under em/kväll. Googlat massor såklart och verkar kunna hända under ansträngning typ, och idag gjorde jag faktiskt en riktig fysisk ansträngning innan detta började. Känns långsökt att hoppas på eller?
  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-05-26 05:34:03 följande:

Ja de är så sjukt! 

jag hade inte ont, lätta rosa blödningar till och från så fick göra ett uvi test först. Det visade såklart negativt. 

först efter det fick jag till ett vul. Men de var med nöd och näppe, de ifrågasatte om jag ens var gravid 🙄 så fick göra ett gravtest till där. De visade positivt fortfarande och kan ju göra det en tid efter missfall. 

det visade sen att inga rester fanns och att allt var borta. 

fortsätt stå på dig, och be dom utesluta allt annat.

Ja man fattar ju att allvarligt sjuka går före osv, jag sa att jag kan vänta hela dagen men nej. Fick en Alvedon, skrattretande. Så kommer det väl en faktura på 400 kr, det blev en dyr Alvedon.

Att vi bor i ett välfärdsland med hög skatt och bland den mest avancerade vård i hela världen men man måste vara döende för att få ta del av den.

Tack för pepp, ska ringa vanliga gyn imorrn bitti och tjata. Hatar att tjata, men vad ska man göra?
  • Anonym4848

Fick tid idag på gyn!

Syns en hinnsäck med gulesäck men för litet för 7+1 som det borde vara idag. Men de får ju inte döma ut i detta skede, även om jag förstår att det är kört. Tråkigt såklart men är ändå helt inställd på det, därför jobbigt att inte få klara besked så man kan boka skrapning och gå vidare!

Så ny tid nästa vecka för att kolla igen..vågar fortfarande inte snusa förrän det är helt klarlagt så bara att kämpa på, en dag I taget.

Hade varit så kul att hänga här med er och passade så bra i våra liv just nu, vem vet om vi ens har fler chanser kvar?

• Anonym4848
    EmmyLO skrev 2024-05-27 14:16:33 följande:
    Har inte varit inne sista tiden men läst ikapp nu. Embryona kan, vad jag förstått, växa i väldigt olika takt. Kunde man se embryot, hjärtslag, under ultraljudet?

Jag var inne på gynakuten förra veckan pga kraftiga smärtor i magen. Var övertygad om utomkveds eller missfall... Läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud och sa att det såg fint ut, även om det är tidigt. Jag noterade emellertid att pyret bara mätte ca. 6.3 mm, i vecka 6+4, vilket också är för litet enligt flera tabeller och appar. Sedan dess har jag i ren panik läst på utav bara tusan och det visar sig att alla tabeller anger lite olika och att alla embryon ju inte växer i samma takt, särskilt nu när de växer typ 1 mm per dag så kan det skilja sig åt. Även om jag ska medge att jag fortfarande känner mig ganska ängslig och orolig.  

Förstår också att det känns tungt att hålla fast vid hoppet just nu, men jag hade inte räknat med att det är kört. Och klart ni har chanser kvar.

Skickar styrkekram! 
    Jo har läst en del solskenshistorier men känns som en väldigt liten chans..men inte heeelt omöjligt förstås. Nej, syntes gulesäck i hinnsäcken (vilket jag förstått är positivt iaf) men inget mer. En grej som talar lite för att det KAN stämma är att jag testade mycket svagare på BIM denna gång än förra barnet, sen blev de starkare men senare i cykeln än sist. Och det kan ju betyda att det tog längre tid att fästa nu. Enligt läkaren kan det vara upp till en vecka efter samlaget och då kan jag ha varit i typ v 6+1 och då är det ju inte alla som ser foster på VUL. Så visst, en liiiiten chans finna det väl kvar, en minimal.

Åh va skönt för dig att det syntes nåt ändå! Hela denna grejen sätter ju verkligen ens nerver på prov..

Tack snälla du och kramar till dig också!
  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-05-27 17:32:27 följande:
    Än är hoppet inte släckt! Vad bra att du fick tid. ❤️
    Ja alltid bättre att få veta iallafall, men segt nu då när jag inte fick några klara besked. Tack!! ❤️ En minimal liten pyttechans finns det väl kvar.
  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-06-01 18:43:58 följande:

Status för idag är att det inte har varit någon färgad flytning alls, har dock fått ont i ryggen som ?förvärkar? typ. 

hoppas innerligt att det stannar såhär Och inte kommer tillbaka.

Åh håller alla tummar att det håller sig i schack nu! Hjärta
  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-06-03 17:20:29 följande:

Hur går det för er alla? ❤️

Inget vidare..börjat blöda lite igen här. Kom lite på pappret förut men verkar ha avtagit igen för stunden. Vill bara att det ska bli fredag nu då jag kan få det bekräftat. Gråter

Är riktigt orolig nu över att åka till jobbet imorrn..tänk om man börjar störtblöda plötsligt (vilket jag läst att många gör). Jag har ingen tillgång till toalett och sjukt mycket ansvar = kan inte ens föreställa mig hur jag löser den situationen isf. Men kan ju inte vara hemma hela veckan ifall det skulle börja heller?!

Borde väl lämna tråden egentligen, men hänger kvar till mitt vul på fredag om ok..Hjärta
  • Anonym4848
    Kazi2 skrev 2024-06-05 05:09:09 följande:

Så klart de är okej att stanna kvar ❤️ 

men vad är de för jobb du har? Ingen tillgång till toa Förvånad det måste man ha! 

hur har det gått hittills? Har det avstannat? Håller tummarna för det! ❤️

Tack ❤️

Jo har tillgång till toa på rasten. Är lokförare så "sitter ju fast" i upp till 5 timmar i taget. Vid kris kan man ju såklart stanna men inte så jättekul att behöva säga till alla att nu stannar vi här för att det är blodbad här fram..

Det blev bara några droppar denna gången med, fattar inte varför det inte börjar bara? 
  • Anonym4848
    smulis85 skrev 2024-06-05 10:20:13 följande:

Så klart du får stanna kvar här vi hoppas fortfarande på de bästa! Har pratat med många av mina vänner och typ alla har faktiskt fått en blödning nån gång under graviditeten. Eftersom dina test var svaga ibörjan kanske du faktiskt inte är så långt gången som du tror. Håller fortfarande tummarna för dig! Hjärta

vad Jobbigt med de jobbet förstår att de inte är jättekul om man börjar blöda då stackare. 

Ja 0,1% chans finns det väl än? Tack snälla snälla ❤️

Nä precis, det vore ju katastrof verkligen. Har packat med extra kläder, Våtservetter osv. 
  • Anonym4848
    Islo85 skrev 2024-06-05 10:55:16 följande:

Hej. 

nu har jag fått ljusrosa och lite röda flytningar under 2 dagar. Det är inte varje gång jag går på toa men lite till och från. Jag har inte ont någonstans men blir ju så orolig så jag knappt kan jobba idag. Oroar jag mig i onödan tror ni eller hade ni sökt upp barnmorska. ? 

jag har googlat lite och ja det är ju tidigt, inte någon kraftig blödning och det är den här tidpunkten jag brukar ha min mens om jag skulle ha de.  Så det verkar ju fullt normalt ?  men som sagt man blir så nojig. ????

Alltså, det verkar ju rätt vanligt med lite småblödningar så har du inte ont är det ju ingen panik. 

Hur var det, har du gjort något ultraljud? Det är väl det de säger, att om man vet att graviditeten sitter i livmodern är det ju ingen fara med blödningar (för ens egen skull alltså), men blir det mer kan det ju vara bra att utesluta utomkveds..?
  • Anonym4848
    Islo85 skrev 2024-06-05 11:21:03 följande:
     Nej det har jag inte. Har tid på måndag. Så antar att jag ändå inte får någon koll innan dess.  Jag håller tummarna att de bara är som det ska och får jag ont får jag kontakta dem. 
    Ja men precis, det låter klokt. Håller alla tummar! ❤️
  • Anonym4848
    Idag var ju då äntligen den vidriga väntan över..men det sjukaste?

DE VET FORTFARANDE INTE! 😩

Hinnsäcken hade vuxit mycket och nu finns det en fosterstruktur som de tycker har hjärt-eko. Läkaren kallade in en till läkare till och med, och de båda kollade länge och väl. Absolut inte v. 8 (enligt senaste mens v. 8+5 idag), utan 6+nånting och "det är så svårt att se såhär tidigt". Jo men jag kan ju inte vara i v. 6+nånting?! Men ändå har det växt adekvat mot förra besöket? Vad ska jag tänka nu?

Visst, borde väl vara glad att det inte är kört men det är väl helt omöjligt att detta kan vara nåt friskt? Läkarna sa "vi ser det heeela tiden, att man är kortare gången än man tror". Jo men kanske inte när man har klockren cykel och ligger på schema? Man kan ju inte heller få positivt gravtest hur tidigt som helst?

Nytt besök om 1 vecka, som kommer kännas som 1 år.
  • Anonym4848
    smulis85 skrev 2024-06-07 16:28:19 följande:
    Men allas cykel kan ju ändras så de är ju absolut inte omöjligt. När fick du + på testet? om jag räknar med mitt ultraljud så kände jag mig redan gravid äl+7 och fick plus redan äl+9 väldigt tidigt tycker jag men de är ju ingen omöjlighet. Håller tummarna för dig Hjärta
    Men inte så mycket..enligt deras räkning skulle jag ha plussat på dag 2+0, som man väl isf skulle räkna som ägglossningsdagen.

Vi låg sista gången på min beräknade ÄL-dag CD13 och testade jättesvagt positivt 14 dagar efter det, på CD28. Så helt normsl cykel?

Tack Hjärta
  • Anonym4848

Fick nu på morgonen bekräftat MA, hade ett innan första barnet också. Så otroligt tråkigt men har ju varit inställd på det i flera veckor nu. Hade varit så kul att hänga med er här och tack för stödet jag fått av er! Hjärta

Hoppas allt går bra för er!

Kram

Svar på tråden BF Januari 2025