EmmyLO skrev 2024-05-27 14:16:33 följande:
Har inte varit inne sista tiden men läst ikapp nu. Embryona kan, vad jag förstått, växa i väldigt olika takt. Kunde man se embryot, hjärtslag, under ultraljudet?
Jag var inne på gynakuten förra veckan pga kraftiga smärtor i magen. Var övertygad om utomkveds eller missfall... Läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud och sa att det såg fint ut, även om det är tidigt. Jag noterade emellertid att pyret bara mätte ca. 6.3 mm, i vecka 6+4, vilket också är för litet enligt flera tabeller och appar. Sedan dess har jag i ren panik läst på utav bara tusan och det visar sig att alla tabeller anger lite olika och att alla embryon ju inte växer i samma takt, särskilt nu när de växer typ 1 mm per dag så kan det skilja sig åt. Även om jag ska medge att jag fortfarande känner mig ganska ängslig och orolig.
Förstår också att det känns tungt att hålla fast vid hoppet just nu, men jag hade inte räknat med att det är kört. Och klart ni har chanser kvar.
Skickar styrkekram!
Jo har läst en del solskenshistorier men känns som en väldigt liten chans..men inte heeelt omöjligt förstås. Nej, syntes gulesäck i hinnsäcken (vilket jag förstått är positivt iaf) men inget mer. En grej som talar lite för att det KAN stämma är att jag testade mycket svagare på BIM denna gång än förra barnet, sen blev de starkare men senare i cykeln än sist. Och det kan ju betyda att det tog längre tid att fästa nu. Enligt läkaren kan det vara upp till en vecka efter samlaget och då kan jag ha varit i typ v 6+1 och då är det ju inte alla som ser foster på VUL. Så visst, en liiiiten chans finna det väl kvar, en minimal.
Åh va skönt för dig att det syntes nåt ändå! Hela denna grejen sätter ju verkligen ens nerver på prov..
Tack snälla du och kramar till dig också!