Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

BF Januari 2025

Smyger också in här, men är skeptisk om detta kommer hålla..

Bf typ 13/1 men första barnet (född 2022) kom lite tidigare så vi får se! Hade ett MA innan så oron är hög.. Har bokat ett ultraljud den 5/6, blir 3 långa jobbiga veckor till dess (om det inte händer nåt redan innan förstås).

• Anonym4848
    fancyr skrev 2024-05-14 11:12:07 följande:

Hur tänker ni kring att berätta för folk?

Hittills vet bara mina barn och min sambos syskon+partner då de båda vet hur det kan va om något negativt skulle hända (båda fick barn via IVF). 

Vi har pratat om att vänta med att berätta för våra föräldrar och mina syskon tills man är lite längre gången (mina syskon är inte lika förstående och gillar inte barn Obestämd). Sambon har berättat för några kompisar men inte alla. Jag har inte berättat för någon än. 

Sist berättade vi för närmaste familjen efter KUB, andra vänner/jobb efter RUL, men många visste inget förrän bebisbild på Facebook efter förlossningen.

Gör nog liknande nu, om vi kommer så långt, men har flera stora fester i sommar och sånt kan ju alltid va svårt..Så hoppas det går att undvika att berätta förrän minst efter KUB.
  • Anonym4848
    Anonym (Elva) skrev 2024-05-15 07:09:13 följande:

Hej och grattis till alla!

jag plussade oväntat för lite mer än en vecka sen. Hade bruna flytningar på bim så väntade mens men när den inte kommit dagen efter blev jag fundersam men blev ändå förvånad när det blev ett superstarkt pluss snabbt.
    är 40 år och blev gravid på ett oskyddat samlag, men vet ju hur barn blir till?och känner mest glädje dock mkt tankar kring att börja om, vara ?äldre? förälder, kommer orken finns, hinner man med de äldre barnen,blir en riktig sladdis med 8 års ålderskillnad till närmsta syskon. Blir även nr 4 så plats finns inte i bilen och inte heller sovrum i huset. Allt detta är inte så stora problem för mig egentligen men för mannen som har panik.
    Abort är dock inget alternativ, då jag gjort det en gång och efter det sagt aldrig mer.

Nån annan här som med är lite ?äldre?😉?

Grattis! 

Jag är 38, hinner bli 39 också troligtvis innan bebis kommer. Har en 2-åring nu, känner mig ändå som en "ung" mamma än så länge konstigt nog haha
  • Anonym4848

V 5+4 idag och CB digital står kvar på 2-3 och stickorna ser ngt svagare ut. Har dessutom aldrig varit lika starkt som kontrollstrecket på mina vanliga stickor, så detta känns helkört. 💔 Vill bara börja blöda NU isf, vill slippa cytotec och skrapning osv som förra gången..och åtminstone veta att det är kört så jag kan börja snusa igen..🙈

Varit i kontakt med gyn men de vill ha tydliga tecken för att göra nån undersökning, typ blod, magsmärtor osv.

• Anonym4848
    Anonym (trean) skrev 2024-05-16 09:08:26 följande:
    Nej men så måste det väl inte vara! Jag tror att man spär på oron när man testar flera gånger efter ett positivt test.. Jag tog ett test på BIM som visade två streck och sen dess har jag inte testat nåt alls, jag är ju gravid så det känns ju onödigt att testa med fler test. MEN jag har heller aldrig varit med om något missfall eller MA så jag förstår att jag inte har något att säga till om direkt. Men ska testet visa 3+ nu då om jag förstår dig rätt? Jag gick in i vecka 5+0 idag. Jag hoppas att din graviditet fortlöper som den ska <3 
    Mirakel kan ju ske men känns inte så troligt..jo jag vet, hade jag inte testat mer hade man ju kunnat vara lyckligt ovetandes..men tidigare erfarenheter gör ju att man vill försöka förutse katastrofen om det går..

Ja, det borde visa 3+ nu, med första barnet hade den visat 3+ i en vecka redan vid det här laget.. 😪
  • Anonym4848
    smulis85 skrev 2024-05-16 09:31:51 följande:
    Behöver inte betyda någonting hört flera som aldrig fått starkare streck och ändå har de gått bra. Håller tummar och tår för dig Hjärta tycker de är så dåligt att man inte får komma och kolla om man är orolig ska själv gå privat på tidigt ultraljud då jag inte kan slappna av.
    Jo några enstaka verkar ju kunna ha så men det vanligaste verkar ju innebära mf/ma.  Men tack snälla för tummar och tår! Hjärta

Det är värdelöst att vården inte har resurser till sånt, verkligen. Har ett privat UL bokat också, men först om 3 veckor..😭
  • Anonym4848

Jag är pyyyyttelite mer hoppfull nu. Äntligen slog CB digital över till 3+ igår 5+6 (ej morgonurin), så behöver ju inte vara kört det här..kan ju ha tagit någon dag extra innan det tog sig. Men olidligt jobbigt med denna oro.

En dag I taget, 6+0 idag och har ultraljud i 8+3.

• Anonym4848
    Islo85 skrev 2024-05-19 06:27:54 följande:

Ni som varit gravida innan, upplever ni att det syns tidigare på magen nu när ni är gravida.? Jag tycker att min magen redan syns speciellt på kvällen. Inte så mycket såklart men lite gran. Jag är ju bara i vecka 8, 7+0.. det är nästan så jag funderar på om det skulle vara 2 ?!

Oj nä så tidigt tror jag inte hehe, svullna tarmar osv?

Min mage syntes väl först i v 20-23 minst förra gången så lär ju dröja ett bra tag till även vid andra? Om vi kommer så långt dvs..
  • Anonym4848
    Islo85 skrev 2024-05-19 07:44:21 följande:
    Ja så kan det ju vara såklart. Det är inte så att de syns mkt men både ja och sambon kan se om ja inte har något plagg som döljer. Och som sagt mest är det på kvällen. det syntes inte mkt på mig sist men då var jag bara gravid fram till vecka 20 
    Spännande, får se hur det utvecklar sig då!

Åh beklagar förra graviditeten Hjärta
  • Anonym4848
    Sola13 skrev 2024-05-19 08:01:44 följande:
    åh, så skönt, det innebär ju att det ökar! Och spannet för vad som är normalt hcg är ju väldigt stort, viktiga är att det ökar. Håller tummarna ❤️
    Ja precis, hoppas!

Jag jämför ju hela tiden med förra grav, men denna gång var plusset mycket svagare på bim än den gången. Så kan ju va att befruktningen skedde några dagar senare denna gång?
Svar på tråden BF Januari 2025