• Kazi2

BF Januari 2025

Dhalia34 skrev 2024-05-28 22:50:17 följande:

Hej, hoppar in i tråden. 

Har bf ca 6/1 och hoppas verkligen att det här går vägen. Fick ett missfall i februari runt vecka 6 så man har lite oro i kroppen. Har inget barn sen tidigare utan det blir isåfall vårt första 😄

Första veckorna från bim hade jag extrem värk speciellt på nätterna men som avtog rätt fort igen. Tack och lov så gav den med sig då jag gick in i vecka 7. Det gick istället över till illamående. Det är hanterbart tack och lov och kommer bara lite till och från. Men tröttheten är verkligen inte att leka med behöver gå och ta tupplurer dom dagar jag är ledig och har möjlighet att sova under dagen. Annars så är brösten väldigt spända speciellt när jag legat ner och ställer mig upp. 

Hoppas vekrigen detta går vägen, hoppas ni andra får må bra Skrattande

Välkommen, vilken vecka är du i nu och vad har du för BF?
    vi får hoppas tillsammans! Jag har också haft ett missfall så förstår din oro.

• Kazi2

Och denna morgonen var det min tur att få bruna flytningar 😭
    har inte ont, men de hade jag inte sist heller?
    försöker hålla humöret uppe, men sjukade mig idag då jag inte kan sluta tänka på det och oroa mig. 

var hos BM igår för ett första möte och enligt deras beräkningar så är jag i v.7.

sist startade det i samma vecka, men fick det bekräftat en vecka senare. vilket är väldigt märkligt tycker ja. någon annan som haft samma erfarenhet men klarat sig? Behöver lite pepp.

• Kazi2
    81718171 skrev 2024-05-31 09:15:07 följande:

Nu får du försöka tänka så här, att oroa dig kommer inte förebygga något och brunt är tecken på torkat o gammalt blod och måste inte innebära ett missfall. Jag blödde som ett såll mellan v.15-18 med min yngsta som idag är 7 år, jag har ALLTID haft både rosa, bruna o kraftiga blödningar under mina graviditeter! ❤️ 75% av alla gravida blöder under sin graviditet och det är en siffra man borde lyfta tydligare för vetskap! 

jag blödde även nu denna gången innan jag plussade så försök att inte oroa dig! 

❤️ tack den siffran hjälpte mig faktisk! 
    smulis85 skrev 2024-05-31 10:31:25 följande:
    Som andra säger så är de väldigt vanligt att blöda lite i början har gjort de med min förra graviditet 3 gånger och lite med denna också precis innan jag fick ett plus. vet att de är jobbigt men håller alla tummar för dig Hjärta

❤️ tack, vet att de är väldigt vanligt men inte så mycket som 75% som Sarah skrev

fick till svar från gyn (Örebro) att de inte tänker göra något vul då jag har för lite symtom. Oro är inget stort symtom. Så får invänta mer blödning och smärta innan man får hjälp därifrån. Men hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka! 

i nuläget är det flytning med ytterst lite brun färg i sig varje gång jag går på toa. Men jag börjar få lite ont i ländryggen 😬 men de kan också bero på att jag legat i soffan hela dagen 🙄

• Kazi2
    Anonym (..) skrev 2024-05-31 12:47:33 följande:
    Hoppas det bara är en färgad flytning, det är väldigt vanligt! Det är därför de inte gör vul enbart på det, så skulle utomhavandeskap och annat som kanske faktiskt är farligt kanske inte hinnas med. Men förstår din oro, som tur är det ganska lätt att få tid för privat tidigt ultraljud som kan lugna 🙏
    Vart skaffar man en sån tid då? Jag har ärligt talat ingen aning. Och har ingen jättelust att åka för långt för att göra det, men om oron blir för mycket så gör jag nog det. Men just nu vet jag inte ens vart jag ska vända mig.
  • Kazi2
    smulis85 skrev 2024-05-31 13:37:17 följande:
    Bor också i Örebro och fick inte heller fastän jag har fått operera bort en äggledare pga av utomkvedshavandeskap. kan rekommendera den privata gynekologen i stan var jätte trevliga där. Dock kostar de 1200kr för ett ultraljud men de tycker jag de var värt Glad
    Ska googla på dem. Tack! 🙏🏻❤️
  • Kazi2

Status för idag är att det inte har varit någon färgad flytning alls, har dock fått ont i ryggen som ?förvärkar? typ. 

hoppas innerligt att det stannar såhär Och inte kommer tillbaka.

• Kazi2
    smulis85 skrev 2024-06-03 19:13:03 följande:
    Jodå trött och illamående som vanligt så de är väll som de ska Flört Hur går de själv bokat nått vul? Såg att blödningen avtagit så håller tummarna att de håller sig borta nu Hjärta

Ja än så länge har det inte kommit tillbaka. Har inte bokat något vul på grund av det. Fick på posten ett prov om TUL den 25/7. ska träffa BM den 9/7 och när denna veckan är över så har jag kommit längre än sista graviditeten så jag har lite delmål att komma över längs med vägen! 

jag är också extremt trött. Slutat med mitt kära kaffe och mår illa varje morgon så jag har en lång startsträcka på mornarn. ❤️

• Kazi2
    littlewickewire skrev 2024-06-03 22:39:02 följande:
    Jo ganska bra. Har börjat må illa (sjukt, men blir glad för det 😅), inte så farligt än så länge, men ett lätt illamående nästan hela tiden.

Ser fram emot TUL nästa vecka för att få allt bekräftat..! 

Åh vad härligt med TUL! 

mitt är så långt fram 🙈 förstår känslan med illamåendet då jag har samma 😂

• Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-06-03 19:33:48 följande:
    Inget vidare..börjat blöda lite igen här. Kom lite på pappret förut men verkar ha avtagit igen för stunden. Vill bara att det ska bli fredag nu då jag kan få det bekräftat. Gråter

Är riktigt orolig nu över att åka till jobbet imorrn..tänk om man börjar störtblöda plötsligt (vilket jag läst att många gör). Jag har ingen tillgång till toalett och sjukt mycket ansvar = kan inte ens föreställa mig hur jag löser den situationen isf. Men kan ju inte vara hemma hela veckan ifall det skulle börja heller?!

Borde väl lämna tråden egentligen, men hänger kvar till mitt vul på fredag om ok..Hjärta

Så klart de är okej att stanna kvar ❤️ 

men vad är de för jobb du har? Ingen tillgång till toa Förvånad det måste man ha! 

hur har det gått hittills? Har det avstannat? Håller tummarna för det! ❤️

• Kazi2
    81718171 skrev 2024-06-11 12:23:37 följande:

Va på TUL igår! ❤️ Så nervös jag va... men allt såg fint ut. Kunde urskilja armar o ben o hjärtat slog snabbt! blev flyttad från 7+6 till 9+1 istället. Misstänkte min senaste blödning skulle vart en nidblödning ev o de va den då. 

nu har vi bokat nipt privat o har det redan på måndag

... e ändå 41 i år o har inte lust att vänta i flera veckor... hur ska ni andra göra med sådant? 

Grattis, vad härligt att bli framflyttad!

vi ska ej göra nip, kommer älska barnet oavsett då det har tagit oss lång tid att komma hit där vi är idag. Gjorde heller inte med första. 
  • Kazi2
    81718171 skrev 2024-06-14 08:24:16 följande:
    Fattar precis... såklart man skulle älska barnet på samma sätt. Dock är min man av den åsikten att han inte skulle klara att överleva ett barn. Att han är så inställd på att dem många ggr dör i förtid och att han rent själsligt inte skulle överleva de. :(  därav nipt men också för att vi gärna vill veta kön direkt ;) för e galet nyfikna

Oj vilken jobbig känsla det måste vara att ha! Såklart vill man inte att ens barn dör oavsett ålder, men att leva i den rädslan?usch. 

förstår nyfikenheten 😁

• Kazi2
    Elin1 skrev 2024-06-14 21:17:14 följande:

Hej, detta är min första graviditet och är i vecka 10+3 dvs 11. Enligt mitt tidiga ultraljud är de bf den 6/1. Har mitt andra ultraljud den 2/7 vilket känns som en evighet, först efter de känns som att man kan slappna av lite. Jag har mått förvånads värt bra och har bara haft illamående i vecka 9 vilket gör än lite orolig att något skall ha hänt. Är det fler som mår bättre än vad man hade förväntat sig? 

Har ju spänningar i livmodern och man känner och ser nu att de växer om magen, hur är de för er? 

I min första graviditet mådde jag oförskämt bra! Var lite extra trött i början men märkte inte av det så mycket. Fick foglossning i v.17 som höll i sig i en månad ungefär, och i samband med den mådde jag illa på eftermiddagarna, men spydde aldrig. 

nu denna graviditet har jag mått illa varje dag i två veckor, är supertrött och går och lägger mig när dottern gör det. Har spytt några gånger, haft en dag med bruna flytningar (som jag trodde var början på missfall men som inte var det) 

poängen är att oavsett hur du mår så är alla graviditeter olika och om du är orolig så är det bättre att du pratar med en BM eller kurator om din orolighet ❤️

• Kazi2

😩 bruna flytningar idag. Vet att det kanske inte beror på missfall, men efter förra missfallet som startade lika dant och jag inte kände något då så är jag superorolig nu. Men vet sen innan att ingen bm eller akuten här i min region hjälper mig förens en eventuell blödning (alltså rött) slutat eller att jag har smärtor. 

är idag i v.11+6. Förra missfallet startade i v.7 och blev bekräftat i v.8

känns som att jag får allt i denna graviditeten då jag inte hade några problem i första 🙈

• Kazi2
    Lillkroken skrev 2024-07-10 14:36:28 följande:

nä dom håller stenhårt i alla tider nu under sommaren fick jag som svar. Jag hade rosa flytningar en dag, men hoppas och tror det var för att jag och killen hade myst till det lite dagen innan.. Hade också en rosa flytning precis o början där..1-2 veckor efter plusset.

visst blir man tokig 😌

Ja de gör det året om här?

igår hjälpte jag till med att riva en liten bit av våran ruttnande altan. Tänker att det måste ha berott på det! 

vi får hålla tummar åt varandra!

Svar på tråden BF Januari 2025