• Kazi2

BF Januari 2025

Hej! Hoppar in här och följer med. Fick veta i måndags att jag var gravid. Det är 3e graviditeten jag vet om. 

Fick ett missfall för 8 månader sen (då i v.8) och då hade vi försökt få ett syskon i över 2år.

Jag är nu i v.5 (4+1) idag. Och tiden kan inte gå långsammare! 🙈 

Ett delmål jag har är att komma över v.8 men att inte försöka tänka så mycket på det 🙃 tror ni de kommer gå? 

mått illa i några dagar men spydde i morses. Gjorde inte det med 1a och hann aldrig dit med 2a.

• Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-05-23 20:24:45 följande:
    Åh jag vet, varje dag känns som en vecka minst!

Eller hur! 

suck?dottern på 5år nös precis, och jag fick springa iväg och spy 🤢 denna delen med graviditet vill jag helst inte ha, men ändå lugnar det mig mer! Så himla rädd för ett till missfall. 

ska ringa MVC idag så får vi se när jag ska in på samtal. 

hur gör ni som jobbar raka veckor när ni får tider till mvc? Och inte berättat för omgivningen?sist jobbade jag oregelbundna tider så detta är nytt för mig. 

• Kazi2
    Anonym (..) skrev 2024-05-24 07:14:14 följande:
    Tandläkarn 👌 mycket tandvärk 😂
    fancyr skrev 2024-05-24 10:16:56 följande:
    Att jag har läkartid 😄 sen har vi flex så jag kan lösa det utan att säga 

Jag fick tid på torsdag då jag lyckligtvis var schemafri. Men ska absolut använda tandläkare och läkare hädanefter 😂👍🏻

Tog ett clearblue veckoindikator - test idag som blinkade gravid 3+ vilket lugnade mig något fantastisk! kommer nog vilja testa igen tills vi har gått förbi v.8 🙈
  • Kazi2
    Anonym (..) skrev 2024-05-24 21:35:10 följande:
    Om du testat till v8 kommer du troligen råka på hookeffekt, strecken blir svagare och det påverkar även de med veckoindikator så att den kan visa färre veckor. Bara så att du inte blir livrädd när testen blir svagare 😊
    Tack! Jag vet det, men skulle ändå vilja 🙈 dock tillåter inte ekonomin det heller då alla tester är så dyra 😬
  • Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-05-25 17:28:55 följande:

Rosa flytningar idag, så nu känns detta verkligen utom allt hopp.

Vet att det är rätt vanligt, men min tredje graviditet och aldrig haft en droppe förut. :(

6+6 idag och vul i 8+3. Ovissheten tar ju verkligen kål på en.

Åh nej 😢 
    prata med din BM och ring vc eller närmsta sjukhus för att få ett tidigare vul! Oron är inte rolig!!
  • Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-05-25 19:17:58 följande:
    Varit på gynakuten, gråtit, bönat och bett utan framgång. Så sjukt att man inte kan få hjälp.

Ja de är så sjukt! 

jag hade inte ont, lätta rosa blödningar till och från så fick göra ett uvi test först. Det visade såklart negativt. 

först efter det fick jag till ett vul. Men de var med nöd och näppe, de ifrågasatte om jag ens var gravid 🙄 så fick göra ett gravtest till där. De visade positivt fortfarande och kan ju göra det en tid efter missfall. 

det visade sen att inga rester fanns och att allt var borta. 

fortsätt stå på dig, och be dom utesluta allt annat.

• Kazi2
    Anonym4848 skrev 2024-05-27 14:03:58 följande:

Fick tid idag på gyn!

Syns en hinnsäck med gulesäck men för litet för 7+1 som det borde vara idag. Men de får ju inte döma ut i detta skede, även om jag förstår att det är kört. Tråkigt såklart men är ändå helt inställd på det, därför jobbigt att inte få klara besked så man kan boka skrapning och gå vidare!

Så ny tid nästa vecka för att kolla igen..vågar fortfarande inte snusa förrän det är helt klarlagt så bara att kämpa på, en dag I taget.

Hade varit så kul att hänga här med er och passade så bra i våra liv just nu, vem vet om vi ens har fler chanser kvar?

Än är hoppet inte släckt! Vad bra att du fick tid. ❤️
  • Kazi2
    JohannaV skrev 2024-05-27 22:48:45 följande:

Hej!

Jag och min sambo är gravida med vårt första barn och har BF den 30e januari (om allt går som det ska!). Vi är 29 respektive 30 år gamla och är väldigt exalterade och oroliga på samma gång för allt som kan gå fel. Mina appar visar lite olika datum i hur långt gången man är i men i vecka 5 ska jag i alla fall vara (4+3/5 dagar).

Jag skaffade precis mitt konto på familjeliv så vet inte riktigt hur den här sidan fungerar men är det någon som har samma/nästintill samma BF får du gärna skriva, det är skönt att ha någon att jämföra lite med :) 

Välkommen! 

jag har BF den 29e Jan enligt Natural Cycles. 
    Bara en vänlig påminnelse om att även om man är i samma vecka så behöver inte allt vara lika, så jämför inte allt för mycket utan fokusera mest på din graviditetsresa du har framför dig 🤗

• Kazi2
    Kattis93 skrev 2024-05-27 20:58:54 följande:

växtvärken kickat igång något otroligt nu senaste tre dagarna, könner verkligen igen detta från förra graviditeten. Eftermiddags illamåendet är fruktansvärt. Kräker inte men är så nära hela tiden om jag inte står stilla! Jobbar natt och rätt fysiskt krävande och just nu är det svårt 😅 barnmorska idag som tyckte jag skulle ha ett tidigt VUL redan nästa vecka 🙏🏻

Jag har mitt illamående på fm och ett fysiskt krävande jobb. Det är tufft! 

åh lycka att ?få? ett vul som man inte måste kriga för! Jag är avundsjuk 🙈

• Kazi2
    Empatina skrev 2024-05-28 21:37:14 följande:

Jag hoppar in här! Vad fint att läsa om
    er alla.

Mitt livs första pluss. Beräknad 13 januari och mår piss. Har varit däckad av trötthet och illamående i ca en vecka nu (hela vecka 7) och fattar inte hur jag ska klara av jobbet. Hur gör ni andra som mår väldigt dåligt? Behövde sjukskriva mig två dagar när avdelningen reste iväg och i övrigt har jag jobbat mestadels från sängen. Hoppas verkligen att det kommer avta snart 😢

Och det här med att inte berätta!! Jag vill berätta för allt och alla men min man tycker att vi ska vänta tills vi vet att allt är ok. Hittills vet bara barnmorskan. Förstår att det är rationellt att vänta men känner mig väldigt ensam i allt, särskilt eftersom jag mår så dåligt.

välkommen, jag ser till att försöka undvika sånt som får mig att må illa, sen ser jag till att äta något litet när jag känner att det kommer tillbaka. Digestivekex funkar för mig. När jag ej har det till hands så kan de hjälpa att dricka vätska av något slag. 

Svar på tråden BF Januari 2025