• smulis85

BF Januari 2025

Anonym (Elva) skrev 2024-05-15 21:43:25 följande:

Smulis85:

Fantastiskt härligt att det funkade spontant! Hur mår du?
    För mig går det mycket upp och ned. Ibland glömmer jag att jag är gravid. men sen kommer jag åt bröstvårtorna-aj! Och en våg av illamående särskilt på kvällen natten dyker upp🤢

Här är de också väldigt upp och ner. igår hade jag världens molande i magen som ganska jobbig mensvärk typ hela kvällen så de kändes jobbigt. Får tänka att de är ett bra tecken att de växer där inne.  Idag känns de bättre bara svullen om magen. illamåendet kommer och går här också. Har inte ont i brösten det hade jag inte förra graviditeten heller, kan känna bröstvårtorna ibland. har dock fortfarande mjölk i brösten Tungan ute slutade amma för 4 månader sedan. 
  • smulis85
    Anonym4848 skrev 2024-05-16 09:00:01 följande:

V 5+4 idag och CB digital står kvar på 2-3 och stickorna ser ngt svagare ut. Har dessutom aldrig varit lika starkt som kontrollstrecket på mina vanliga stickor, så detta känns helkört. 💔 Vill bara börja blöda NU isf, vill slippa cytotec och skrapning osv som förra gången..och åtminstone veta att det är kört så jag kan börja snusa igen..🙈

Varit i kontakt med gyn men de vill ha tydliga tecken för att göra nån undersökning, typ blod, magsmärtor osv.

Behöver inte betyda någonting hört flera som aldrig fått starkare streck och ändå har de gått bra. Håller tummar och tår för dig Hjärta tycker de är så dåligt att man inte får komma och kolla om man är orolig ska själv gå privat på tidigt ultraljud då jag inte kan slappna av.
  • smulis85
    EmmyLO skrev 2024-05-16 15:32:51 följande:

Hej alla!

Vad kul med en BF-tråd för januaribebisarna! Och stort grattis alla! {#emotions_dlg.flower}

Testade positivt första maj efter cirka två års försök och en omgång IVF. Nu i vecka 5+5 och har inskrivning inbokad om nästa torsdag.

Det här är mitt allra första plus någonsin och det känns storslaget och overkligt. Men framförallt är jag så fruktansvärt orolig att det inte ska gå vägen och har svårt att sova pga oron, vilket tyvärr överskuggar glädjen lite för mycket.

Förra veckan förbjöd jag mig själv att fortsätta testa varje dag, och får bara testa max två gånger i veckan har jag bestämt. Hur hanterar ni oron?

Stort grattis! Bra att du förbjöd dig att testa de gjorde jag också, blir bara stressande och för mycket analys över testen. förstår din oro alltid jobbigt att gå igenom ivf där Man är full med hormoner redan innan graviditeten. Håller alla tummar och tår för er! HjärtaHar ni fått tid till nått tidigt vul? 
  • smulis85

Här slog illamåendet till ordentligt igår kväll och nu på morgonen. Mår så illa Kräks inte spytt än men så nära Skrikandes äta äta äta och äta lite till. Hur mår ni andra har ni också fått ökade symtom? 

• smulis85
    EmmyLO skrev 2024-05-17 08:31:14 följande:

Haha tack! Starkt av dig att sluta också! 💗

Ja, vi ska dit 31 maj, så exakt två veckor dit. Känns som att tiden sniglar fram. Har ni fått tid för vul? Håller alla tummar och tår för er också 🙏

Läste att illamåendet slagit till för dig idag. Har också förstått att man ska äta lite lite och ofta för att försöka lindra det. Håll ut och heja dig! 

Hur mår du i övrigt? Har du några andra symptom? 

Jag är också illamående sedan drygt en vecka tillbaka, men har inte spytt än. Ibland är illamåendet mer påtagligt och andra gånger mindre, men nästan alltid närvarande. Enda gången jag inte mår illa är när jag äter haha. I övrigt blir jag ibland förlamande trött, men det kan bero på att jag sover dåligt. Och har väldigt ömma bröst och bröstvårtor?

Jag ska också på vul 31 maj men privat då vi inte får nått genom vården. Ja jag har också mått lite illa från och till några veckor men nu är de väldigt nära toabesök varje gång Tungan ute ja Man får som du säger småäta hela tiden typ. 
    har molande i magen som kommer och går Och somnar varje kväll typ precis efter sonen somnat 19:30 haha så tröttheten finns där. 
  • smulis85
    fancyr skrev 2024-05-17 11:01:26 följande:
    Faktiskt inga ökade symtom än. Jag är bara glad om illamåendet stannar borta haha!! det är det värsta jag vet, att må illa!! 
    Med dottern mådde jag illa från dag 1 men spydde bara en gång och med sonen från v.8 och då spydde jag i flera veckor innan det avtog. 
    Hehe ja min förra graviditet spydde jag typ varje dag oftast På kvällen från v6-20 och sedan från v26-34 Flört så jag blir mer nojig när jag inte spyr hehe men så klart önskar jag mindre illamående denna graviditet.
  • smulis85

Oj här händer de mycket på nån vecka kul med så många nya som fått plus! Hjärta Själv börjar jag bli nervös inför vul på fredag ska då vara i v 8+2 har bokat privat ska jag tilllägga då vi inte fick nått genom kommunen vilket jag tycker är så dåligt med tanke på att vi har 4mf och ett utomkvedshavandeskap i bagaget innan vår son kom efter 3 ivf försök. De tänker väll att vi ska vara glada för de barn vi redan har antar jag. 

Tycker inte Jag haft lika mycket växtvärk som förra graviditeten hade mest i början bara nu kan de vara svagt molande på kvällen ibland. Däremot illamående typ hela dagarna och spyr precis varenda dag Kräks är kul med en ett åring som följer med överallt då haha som gapskrattar när jag spyr {#emotions_dlg.djavulsk}  Hur mår ni andra i samma vecka andra symtom som kommit? 

• smulis85
    littlewickewire skrev 2024-05-30 11:56:26 följande:

Hur går det för alla med symptom? Skriv gärna vilken vecka ni är i + symptom GladObs! Kom ihåg att det är svårt att jämföra symptom med varandra även om vi är samma vecka, allt är ju extremt individuellt!

Jag är i v 6+0
    Symptom hittills: ömma bröst (ffa på natten/morgonen), molvärk till och från, ont i ryggen, hugg i ligamenten (ffa när jag rör på mig efter att ha varit still ett tag), extrem trötthet på eftermiddagen och igår fick jag ett nytt symptom - gravid-känslosamhet, bröt ihop på eftermiddagen helt utan förklaring Oskyldig

Skrev mina symtom lite längre upp men skriver igen Flört
    är i v8+1 ca vet dock inte riktigt.

symtom
    lite molande
    lite halsbränna på kvällen
    trög och uppblåst mage
    super illamående hela tiden  (spyr minst en gång per dag) 
  • smulis85

Idag fick vi se vår lilla böna därinne och jag är enligt mätning i v7+6 idag Hjärta allt såg bra ut och hjärtat tickade på Glad så glad att jag bokade privat! 

• smulis85
    Kazi2 skrev 2024-05-31 06:18:38 följande:

Och denna morgonen var det min tur att få bruna flytningar 😭
    har inte ont, men de hade jag inte sist heller?
    försöker hålla humöret uppe, men sjukade mig idag då jag inte kan sluta tänka på det och oroa mig. 

var hos BM igår för ett första möte och enligt deras beräkningar så är jag i v.7.

sist startade det i samma vecka, men fick det bekräftat en vecka senare. vilket är väldigt märkligt tycker ja. någon annan som haft samma erfarenhet men klarat sig? Behöver lite pepp.

Som andra säger så är de väldigt vanligt att blöda lite i början har gjort de med min förra graviditet 3 gånger och lite med denna också precis innan jag fick ett plus. vet att de är jobbigt men håller alla tummar för dig Hjärta
  • smulis85
    Kazi2 skrev 2024-05-31 10:47:49 följande:
    ❤️ tack den siffran hjälpte mig faktisk! 
    smulis85 skrev 2024-05-31 10:31:25 följande:
    Som andra säger så är de väldigt vanligt att blöda lite i början har gjort de med min förra graviditet 3 gånger och lite med denna också precis innan jag fick ett plus. vet att de är jobbigt men håller alla tummar för dig Hjärta

❤️ tack, vet att de är väldigt vanligt men inte så mycket som 75% som Sarah skrev

fick till svar från gyn (Örebro) att de inte tänker göra något vul då jag har för lite symtom. Oro är inget stort symtom. Så får invänta mer blödning och smärta innan man får hjälp därifrån. Men hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka! 

i nuläget är det flytning med ytterst lite brun färg i sig varje gång jag går på toa. Men jag börjar få lite ont i ländryggen 😬 men de kan också bero på att jag legat i soffan hela dagen 🙄

Bor också i Örebro och fick inte heller fastän jag har fått operera bort en äggledare pga av utomkvedshavandeskap. kan rekommendera den privata gynekologen i stan var jätte trevliga där. Dock kostar de 1200kr för ett ultraljud men de tycker jag de var värt Glad
  • smulis85
    Kazi2 skrev 2024-06-03 17:20:29 följande:

Hur går det för er alla? ❤️

Jodå trött och illamående som vanligt så de är väll som de ska Flört Hur går de själv bokat nått vul? Såg att blödningen avtagit så håller tummarna att de håller sig borta nu Hjärta
  • smulis85
    Anonym4848 skrev 2024-06-05 09:33:54 följande:
    Tack ❤️

Jo har tillgång till toa på rasten. Är lokförare så "sitter ju fast" i upp till 5 timmar i taget. Vid kris kan man ju såklart stanna men inte så jättekul att behöva säga till alla att nu stannar vi här för att det är blodbad här fram..

Det blev bara några droppar denna gången med, fattar inte varför det inte börjar bara? 

Så klart du får stanna kvar här vi hoppas fortfarande på de bästa! Har pratat med många av mina vänner och typ alla har faktiskt fått en blödning nån gång under graviditeten. Eftersom dina test var svaga ibörjan kanske du faktiskt inte är så långt gången som du tror. Håller fortfarande tummarna för dig! Hjärta

vad Jobbigt med de jobbet förstår att de inte är jättekul om man börjar blöda då stackare. 

• smulis85
    Kazi2 skrev 2024-06-04 07:38:24 följande:

Ja än så länge har det inte kommit tillbaka. Har inte bokat något vul på grund av det. Fick på posten ett prov om TUL den 25/7. ska träffa BM den 9/7 och när denna veckan är över så har jag kommit längre än sista graviditeten så jag har lite delmål att komma över längs med vägen! 

jag är också extremt trött. Slutat med mitt kära kaffe och mår illa varje morgon så jag har en lång startsträcka på mornarn. ❤️

Va bra hoppas de håller sig bort a nu ❤️ Jag har de jobbigt på både mornana och kvällen men nu känns de inte som jag mår illa av hormonerna längre utan att de är att jag är så trög i magen i alla fall på kvällarna 😂😅

jag ska på KUB den 1/7 och till BM nästa vecka för inskrivning. 
  • smulis85
    Islo85 skrev 2024-06-05 10:55:16 följande:

Hej. 

nu har jag fått ljusrosa och lite röda flytningar under 2 dagar. Det är inte varje gång jag går på toa men lite till och från. Jag har inte ont någonstans men blir ju så orolig så jag knappt kan jobba idag. Oroar jag mig i onödan tror ni eller hade ni sökt upp barnmorska. ? 

jag har googlat lite och ja det är ju tidigt, inte någon kraftig blödning och det är den här tidpunkten jag brukar ha min mens om jag skulle ha de.  Så det verkar ju fullt normalt ?  men som sagt man blir så nojig. ????

Tror nog inte de är nån fara är Ju då det är vanligt att man får lite blödningar för att kroppen. Inte riktigt fattat än. Ring barnmorskan du, de kan vara tryggande att höra från dem också att det är normalt. Hjärta
  • smulis85
    Anonym4848 skrev 2024-06-07 12:30:39 följande:
    Idag var ju då äntligen den vidriga väntan över..men det sjukaste?

DE VET FORTFARANDE INTE! 

Hinnsäcken hade vuxit mycket och nu finns det en fosterstruktur som de tycker har hjärt-eko. Läkaren kallade in en till läkare till och med, och de båda kollade länge och väl. Absolut inte v. 8 (enligt senaste mens v. 8+5 idag), utan 6+nånting och "det är så svårt att se såhär tidigt". Jo men jag kan ju inte vara i v. 6+nånting?! Men ändå har det växt adekvat mot förra besöket? Vad ska jag tänka nu?

Visst, borde väl vara glad att det inte är kört men det är väl helt omöjligt att detta kan vara nåt friskt? Läkarna sa "vi ser det heeela tiden, att man är kortare gången än man tror". Jo men kanske inte när man har klockren cykel och ligger på schema? Man kan ju inte heller få positivt gravtest hur tidigt som helst?

Nytt besök om 1 vecka, som kommer kännas som 1 år.
    Men allas cykel kan ju ändras så de är ju absolut inte omöjligt. När fick du + på testet? om jag räknar med mitt ultraljud så kände jag mig redan gravid äl+7 och fick plus redan äl+9 väldigt tidigt tycker jag men de är ju ingen omöjlighet. Håller tummarna för dig Hjärta
  • smulis85
    Kattis93 skrev 2024-06-06 19:06:05 följande:

Åh herregud vad dåligt jag mår. Hur ska man ta sig igenom första tiden utan att berätta för någon när man mår s dåligt? Mådde inte dåligt alls under min första graviditet men nu! Nu jävlar! Dygnet runt av illamående, känner mig rutten inombords! och trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna 😣 med första barnet fick jag den ?ruttna? känslan vid vecka 18 då jag trodde jag hade fått mögel och munnen men tandläkaren sa att det var graviditeten och hormonerna, men detta känner jag redan nu ???? ultraljud igår med ett tickande hjärta I vecka 6+6. Hur mår ni andra? Någon med tips? 🌸

Mår precis som dig fy bubblan va illamående jag är hela tiden. va kul med ultraljud :) nä har faktiskt inga tips tycker jag försöker med allt själv men inget som dämpar illamåendet längre. Ser dess utom ut som jag skulle vara i v30 eller nått på magen så uppsvullen. så alla undrar ju så klart fått berätta för några redan. Obestämd
  • smulis85
    Anonym4848 skrev 2024-06-14 10:31:03 följande:

Fick nu på morgonen bekräftat MA, hade ett innan första barnet också. Så otroligt tråkigt men har ju varit inställd på det i flera veckor nu. Hade varit så kul att hänga med er här och tack för stödet jag fått av er! Hjärta

Hoppas allt går bra för er!

Kram

Ååå så tråkigt att höra, massa styrke kramar till er! Håller verkligen tummarna för en ny graviditet snart! Hjärta
  • smulis85
    Elin1 skrev 2024-06-14 21:17:14 följande:

Hej, detta är min första graviditet och är i vecka 10+3 dvs 11. Enligt mitt tidiga ultraljud är de bf den 6/1. Har mitt andra ultraljud den 2/7 vilket känns som en evighet, först efter de känns som att man kan slappna av lite. Jag har mått förvånads värt bra och har bara haft illamående i vecka 9 vilket gör än lite orolig att något skall ha hänt. Är det fler som mår bättre än vad man hade förväntat sig? 

Har ju spänningar i livmodern och man känner och ser nu att de växer om magen, hur är de för er? 

Ja jag blir tokig både när jag har symtom och när jag inte har de. för mig går de väldigt upp och ner ibland mår jag rent av piss och vissa dagar känner jag mig inte gravid alls utom att magen börjar bli lite rundare är i v10+0 idag. Man ska nog försöka njuta när man inte mår illa och har sig men förstår oron jag blir också orolig då.
  • smulis85

Kul med flera nya i gruppen grattis till er!! 

Trodde jag hade fått mindre illamående några dagar nu men nä idag är de i full gång igen fy! men man får väll tänka att de är ett bra tecken på att de växer därinne. Flört
    två veckor kvar till KUB känns som en evighet! Börjar bli nervös nu är ju en ganska stor milstolpe att komma till. Cool

Svar på tråden BF Januari 2025