• smulis85

BF Januari 2025

Hej! grattis till dig! hänger gärna på här! Glad

Bf runt 6Januari tror jag inte så stor koll faktiskt blev spontant gravid. Har en 14 månaders son som kom till efter 8års försök och 3ivf försök, så ganska chockad att jag nu lyckats bli gravid! 

• smulis85
    Islo85 skrev 2024-05-13 10:28:33 följande:

Stort grattis va roligt för er också, vi är ju också väldigt nära i BF :)

Tack grattis till er också så kul! ☺️
  • smulis85
    Sola13 skrev 2024-05-13 10:38:32 följande:

Jag hänger också gärna på! Bf 5 januari, har inte känt av så mycket symtom, har känt och känner stark oro eftersom vi gjort IVF, och fått ett MA tidigare. Håller alla tummar och tår, både för mig själv och för er andra ❤️ har ni bokat tidigt ultraljud? Vi ska dit den 29 maj! 

åå stort grattis till er vilken lycka de är när de äntligen går! Förstår din oro håller alla tummar och tår här också för alla. Känner mig också orolig eftersom jag haft 4mf (i vecka 5+ allihop) och ett utomkvedshavandeskap innan vi fick sonen. Ska till barnmorskan imorgon så ska fråga om jag kan få ett tidigt pga min historik. Annars bokar jag nog privat.
  • smulis85
    Islo85 skrev 2024-05-13 10:57:55 följande:

Hur mår du ? Känner du av något ? 

Jo mår ganska illa typ varannan dag. Har haft ganska mycket växtvärk också sedan mycket flytningar så man blir så nervös för de känns liksom som att mensen kommer Obestämd själv då? 
  • smulis85
    Bönan87 skrev 2024-05-13 11:12:01 följande:

Hej! 

Här är en till som har bf i januari, runt den 4:e. Blev spontant gravida efter 3år & 2 misslyckade ivf:er. Tror knappt att chocken har hunnit lägga sig. Grattis till er alla!{#emotions_dlg.flower}

Stort grattis till er! vilken lycka! Hjärta
  • smulis85
    Islo85 skrev 2024-05-13 11:40:37 följande:
    Jag är väldigt ofta kissnödig och väldigt trött just nu. Mår illa ibland, tex idag är en sån dag. Svårt när man ska följa det på jobbet, men får allt bara gå bra denna gång så är det såklart värt allt. 

Hade en del värk i 2 veckor men känns som att det släppt nu och det är skönt. 💕 

Ja det är jobbigt man blir nervös för minsta lilla men jag håller alla tummar för er 
    Haha ja trött är jag också men de har jag varit länge sen min son föddes Tungan ute ja jag har sådan tur att jag är fortfarande hemma med sonen så behöver inte jobba. hade tänkt vara hemma ända till januari då vi trodde att vi aldrig skulle få syskon. så nu lär jag fortsätta vara hemma i Januari Flört
  • smulis85
    fancyr skrev 2024-05-14 08:37:30 följande:
    tack för peppen! låg och googlade imorse, det ska man absolut inte göra hahha!! det har iaf avtagit sen någon timme tillbaka. 
    Hade så tidigt jag med inte så mycket nu förutom på kvällen om jag burit min son mycket under dagen. Men då känner jag mest i ljumskarna tror de är ligamenten som skaver, de är nog fortfarande lite slitna efter förra graviditete. BabyVet att jag hade super ont ibörjan när jag väntade sonen så jag trodde jag helt klart skulle få mf fick även två små blödningar då men allt gick bra Glad men man är alltid orolig de är jag också nu är livrädd för att komma på ul och få reda på att graviditeten avstannat. vi Får peppa varandra och tänka att vi väntar barn inte ett mf Hjärta
  • smulis85
    Vinter89 skrev 2024-05-14 10:20:55 följande:

Hej!

Är det okej att jag är med i denna grupp? Beräknad på nyårsafton med mitt fjärde barn, en liten sladdis. Glad

Välkommen absolut man vet ju aldrig när de tänker komma ut Skrattande
  • smulis85
    fancyr skrev 2024-05-14 11:12:07 följande:

Hur tänker ni kring att berätta för folk?

Hittills vet bara mina barn och min sambos syskon+partner då de båda vet hur det kan va om något negativt skulle hända (båda fick barn via IVF). 

Vi har pratat om att vänta med att berätta för våra föräldrar och mina syskon tills man är lite längre gången (mina syskon är inte lika förstående och gillar inte barn Obestämd). Sambon har berättat för några kompisar men inte alla. Jag har inte berättat för någon än. 

Mina föräldrar vet kunde inte gömma de då jag inte dricker svart kaffe längre och jag älskar kaffe i vanliga fall. Annars är de inte nån som vet än men tror jag ska berätta för min kompis som vi gav massa av våra babysaker till och hinta om att vi kanske kan få tillbaka dem i Januari Flört sen vet jag inte riktigt om jag tänker berätta för någon innan KUB. men om jag känner mig rätt så kommer vi berätta för en massa innan dess?
  • smulis85
    Anonym (Elva) skrev 2024-05-15 07:09:13 följande:

Hej och grattis till alla!

jag plussade oväntat för lite mer än en vecka sen. Hade bruna flytningar på bim så väntade mens men när den inte kommit dagen efter blev jag fundersam men blev ändå förvånad när det blev ett superstarkt pluss snabbt.
    är 40 år och blev gravid på ett oskyddat samlag, men vet ju hur barn blir till?och känner mest glädje dock mkt tankar kring att börja om, vara ?äldre? förälder, kommer orken finns, hinner man med de äldre barnen,blir en riktig sladdis med 8 års ålderskillnad till närmsta syskon. Blir även nr 4 så plats finns inte i bilen och inte heller sovrum i huset. Allt detta är inte så stora problem för mig egentligen men för mannen som har panik.
    Abort är dock inget alternativ, då jag gjort det en gång och efter det sagt aldrig mer.

Nån annan här som med är lite ?äldre?😉?

välkommen ja ibland behövs de bara ett samlag var typ samma för oss vi har en 14 månaders här så vi har inte sex så ofta Glad jag är 38 så inte så ung jag heller men vi har ju varit oförklarligt barnlösa många år. Så vi vart lite förvånade nu när de fungerade helt naturligt då sonen är ett ivf barn. 
Svar på tråden BF Januari 2025