Inlägg från: Anonym (Fader) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fader)

Jag röstade på Israel!!!

Om domarna går på åklagarens linje innebär det att Israels premiärminister Benjamin Netanyahu hamnar i samma gäng som Rysslands diktator Vladimir Putin.

Ett mycket hårt slag för Netanyahu som gör att han riskerar att gripas om han reser utomlands.

Han har uppenbarligen missbedömt omvärldens tolerans för hur Gazakriget förs.

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-21 09:51:48 följande:
    Det krävs bara lite logisk tänkande för att komma fram till att 
    Och att kräva av judar här i Sverige att de skulle ha en slags plikt att kritisera Israel ..... varför? En del har kanske inte förbindelse till Israel alls. De kanske aldrig har bott där och har inga släktingar där. De har kanske inte ens koll på vad som händer där! Då kan du kräva det av vilken svensk som helst. Vad har de med Israel att göra? För att de är judar?
    🤣🤣🤣  Men du själv skrev nyligen hur muslimer borde ta avstånd frpn Hamas. Dubbelmoral och hyckleri i riktig sionistisk anda.
  • Anonym (Fader)
    Israels försvarsstyrkor (IDF) kallar sig själva ofta som den "mest moraliska armén i världen" men alla det är ingen annan som håller med. Detta påstående är mycket kontroversiellt och ifrågasatt av kritiker som pekar på de oproportionerliga civila offer och påstådda krigsförbrytelser som begåtts av IDF, särskilt under konflikter som Gazakriget 2014 och 2023/2024.

Kritiker anklagar IDF för att bryta mot internationell humanitär lag, med hänvisning till de höga civila dödssiffrorna, inriktning på civil infrastruktur och den oproportionerliga användningen kraft, särskilt i tätbefolkade områden som Gaza.

Israelvänner hävdar att IDF står inför en aldrig tidigare skådad utmaning eftersom Hamas medvetet använder civila områden och mänskliga sköldar, men enligt internationella och krigslagar fritar inte detta IDF från dess skyldigheter att inte döda oskyldiga civila. Debatten belyser den sionistiska propagandan och den israeliska manipulationen av dessa lagar för att rättfärdiga sina handlingar mot palestinier.
  • Anonym (Fader)

När en stat försvarar en skurkstat, då är den staten tvungen att förvandlas till en skurkstat själv.

"The report points to the USA?s brazen use of its veto to paralyse the UN Security Council for months on a much-needed resolution for a ceasefire, as it continues to arm Israel with munitions that have been used to commit what likely amounts to war crimes. It also highlights the grotesque double standards of European countries such as the UK and Germany, given their well-founded protestations about war crimes by Russia and Hamas, while they simultaneously bolster the actions of Israeli and US authorities in this conflict."

Amnesty

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-22 14:31:01 följande:
    Påstår Hamas. Och just när det gäller sånt kan man absolut inte tro på dem.
    Tänk lite till ...och sedan lite till. Varför skulle de ljuga om det när gisslan är mer värdefulla för Hamas som levande?
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-22 18:35:19 följande:
    Jo, jag har också tänkt på det. Men det är ändå något som inte stämmer där. Hamas HAR en historia av att påstå att gisslan är döda när det inte stämmer, för att traumatisera anhöriga, och folk överhuvudtaget. 
    Ingen kan ljuga så dåligt som du. Ange källa är du snäll. Jag har läst allt som kommer i min väg angående konflikten men aldrig läst att Hamas ljuger om att gisslan är döda och det för att traumatisera anhöriga. Så löjligt att att så omoget ljuga om precis allting.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-22 18:21:51 följande:
    Trots juryns påverkansaktion att ge noll röster till Israel, hamnade Israel på femte plats.

Ett annat sätt att se på saken.
    Juryns påverkansaktion? Vad snackar du om? Ansvariga för Eurovision gjorde allt de kunde för att Israel skulle vara med i Eurovision, trots att Israel aldrig borde tillåtas vara med i Eurovision. Hela EBU visade sitt fula ansikte, dubbelmoral och hyckleri när Israel fick vara med. EBU och jury var på Israels sida. Ingen tvekan om det.
  • Anonym (Fader)
    Tow2Mater skrev 2024-05-23 02:35:21 följande:

Som symboler for den spirituella dimensionen i det hela (Gud versus Satan), passar de ju så bra. 

Gudlik

Satanlik

Det är så sionisterna ser på sig själva och på de andra.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (Micke) skrev 2024-05-23 08:25:52 följande:
    Juryn var livrädd att Israel skulle vinna. Att Loren skulle tvingas lämna över
    pokalen till Israel och att nästa års Eurovision skulle hållas i Jerusalem.
    Hahah jaså? Det är helt otroligt vad israelvänner kan hitta på. Att ljuga och hitta på verkar vara någon sport.

Varför skulle jury överhuvudtaget vara rädda om Eurovision skulle hållas i Israel?De var inte rädda att ta in Israel i Eurovision här i Sverige och gjorde allt för att få Israel att vara med, trots påstådda säkerhetsrisker.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (, .) skrev 2024-05-23 09:11:49 följande:

aje.io/hixupl

Al Jazeera.

Det här bevisar väl hur mycket viktigare det är för israeliska soldater och dess ledare att döda palestinier än att rädda gisslan? 

Visst är det uppenbart att Israel inte bryr sig så mycket om gisslan. Israel har ett helt annat mål som är högre prioriterat. Tyvärr, stödjer våra politiker det, medans folket demonstrerar. 

Jag rekommenderar alla att läsa om "Hannibal directive" som är en mycket kontroversiell militärprotokoll, utvecklat av IDF, som tillåter användning av mixamalt våld inklusive att riskera livet för tillfångatagna israeliska gisslan, för att förhindra deras bortförande.

• Anonym (Fader)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-23 10:29:16 följande:

Översta länken råkade bli fel

https://www.skaraborgsnyheter.se/kultur/finlands-jury-vagrade-ge-12-poang-till-israel/

Inte svårt att inse att politik färgade juryns röster, både Innan, under och efter. 

Att låta Israel vara med i Eurovision när Israel anklagas för folkmord är politik och inget annat. Stark proisraelisk politik. Om man redan utesluter Ryssland är det hyckleri och dubbelmoral att låta Israel vara med.
  • Anonym (Fader)

Slakten på oskyldiga barn fortsätter.

• Anonym (Fader)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-23 12:46:28 följande:
    Det förstår ju vem som helst som inte går i Hamas ledband att det gynnar Hamas bild av kriget att påstå att Israel dödat gisslan.

För det första, Israel har redan erkänt att IDF dödat gisslan. För det andra är nonsens att Hamas skulle ljuga om det. Man tar gisslan för att kunna förhandla i utbyte mot levande gisslan. När de redan är döda har man inte nytta av det i förhandlingen.

Omkring 60-70 gisslan dödades av israeliska luftangrepp och bombningar medan de hölls i Gaza. Specifikt bekräftade IDF att de hittat kropparna av tre gisslan - Itzik Gelernter, Shani Louk och Amit Buskila - som de säger mördades av Hamas under attacken den 7 oktober. Hamas släppte en video som visar Shani Louks livlösa kropp transporteras och hävdar att hon dödades i ett israeliskt luftangrepp.

Den 15 december erkände IDF att de av misstag dödat tre gisslan , Alon Shamriz, Yotam Haim och Samer Talalka, efter att ha ?felidentifierat? dem som ett hot. Soldaterna sköt dem när de kom ut ur en byggnad och viftade med en vit flagga. IDF drog slutsatsen att soldaterna agerade korrekt baserat på deras förståelse vid den tiden.

• Anonym (Fader)
    Anonym (fi) skrev 2024-05-23 12:49:57 följande:
    Al Jazeera som använder sig av öppet antisemitiska "journalister" och rubriksätter sina inslag med "genocide in Gaza" - som om de vore opartisk media 
    hahah ja just det....Al Jazera är förbjudet i Israel. Men inte pga. antisemitism utan pga de rapporterar om kriget i Gaza. 

Alla som berättar sanningen om kriget i Gaza är, enligt sionister, antisemiter. Det är klart att sådant gör att censuren i Israel är extrem. Extrem sionistisk propaganda hotar även vår yttrandefrihet. Vi får kritisera alla länder men kritik mot Israel stämplas som antisemitism och förbjuds. Det är att kväva både demokratiska värderingar och vår yttrandefrihet.
  • Anonym (Fader)

Det är så här sionisterna gör. Om Man visa sitt stöd för tvåstatslösning attackeras du för att vara proHamas, att du stödjer våldtäktsmännen och terrorister och att du är antisemit. Det är inte klokt.

Kommer Israel att visa också bilder på tusentals mördade palestinska barn? Kommer Israel att visa hur palestinier fördrivs från sina hem och hur bosättarna sedan attackerar och terroriserar dessa flyktingar? Kommer de att visa hur små barn fängslas av IDF och hur de torteras i israeliska fängelser? Nej, just det.

• Anonym (Fader)
    Rataxes skrev 2024-05-23 13:20:24 följande:

Det här är vad Spanien, Irland och Norge belönar ::

www.dailymail.co.uk/news/article-12909695/Women-raped-Hamas-nails-driven-thighs-groin-passed-terrorists-slaughtered-gang-rape-horrifying-new-witness-accounts-October-7-reveal.html

" One witness, named only as Sapir, said she watched in horror from a hiding place in the shrubs just off Route 232 as Hamas gunmen gang-raped several women, stabbing them in the back when they protested and cutting off their breasts. 

'One continues to rape her, and the other throws her breast to someone else, and they play with it, throw it, and it falls on the road,' Sapir said. 

But these latest accounts only bring into sharper focus the inhuman treatment of Israeli civilians at the hands of Hamas attackers, adding to a mountain of evidence already exposed. "

Så är det absolut inte. Bara psykopater kan belöna eller stödja Hamas fruktansvärda terrorattacker på oskyldiga civila. Men, du gör precis som alltid, ljuger och förvränger fakta, desinformerar i riktig sionistisk extrem propaganda. Ge oss din infokälla där det står att Norge, Spanien och Irland stödjer det du beskriver? Du kommer aldrig att göra detta eftersom du ljuger. Även Sverige har erkänt Palestina. Betyder det att vi stödjer det du beskrev?! 

Att stödja tvåstatslösning är något som varje normal människa med grundläggande känsla för rättvisa, borde göra. Palestinier har rätt till ett land precis som judar har och det har absolut ingenting att göra med att man belönar Hamas. 

Alla som läser det du skriver, kan se att extremismen, lögner och propaganda som kommer från sionister är värsta hotet mot våra demokratiska värderingar och yttrandefrihet.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-23 15:13:35 följande:
    och som inte används längre av den anledningen. Därför behöver man just inte läsa om den. Men ni kan gärna göra det, så ser ni hur fadern överdriver. 

Och beskrivningen är helt missvisande också. Det handlade om hurvida man ska döda en soldat som annars blir bortförd av Hamas eller andra terrorister. Just för att man tänkte att det kanske var värre att bli bortförd. Men det har väl knappt hunnit användas innan folk protesterade och det lades på is igen. 
    Återigen, utbilda dit i ämnet innan du uttalar dig, annars framstår du bara som okunnig i ämnet. Hannibal Directive har använts och används fortfarande. Visst, man kan ifrågasätta det men frågan är hur smart är det att blind lita på allting som en stridande part som IDF, presenterar. Så här står det i Wikipedia (Jag har hittat också mängder av artiklar som beskriver nedanstående) :

Källa: WIkipedia

"According to statements by several Israeli officials, the aim of the directive is to prevent the capture of an IDF soldier by enemy forces, even by risking the soldier's life or the lives of scores of non-Israeli civilians. Israeli spokespersons claim that IDF forces are forbidden to attempt to kill a captured soldier, rather than having him captured. Many testimonies from IDF soldiers and other sources contradict this claim and suggest that the IDF in practice adheres to the principle that a dead soldier is better than a captive soldier.[9][16]

According to the directive, once it had been declared by a field officer, Israeli forces were to open fire on enemy forces carrying away an IDF prisoner. Vehicles suspected of removing such a prisoner from the battlefield could thus be attacked, even at the risk of harming, or even killing, the abductee himself. According to some interpretations, this includes even firing missiles from attack helicopters or firing tank shells at suspected escaping vehicles.[9"

Särskillt intressant är det att läsa om händelser i samband med terrorattacken i october. 

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-23 15:21:46 följande:
    Varför skulle jag ljuga om något sånt. Den enda personen som är helt besatt av att alla ljuger är du. Och det brukar spegla ens egna förhållande till sanningen. 

Jag har hört eller läst att de har gjort så tidigare, men inte minns jag var! 

Men ange källa då?! Är det så jävla svårt? Ange källa och visa att det är pålitligt information du sprider.

Jo, du ljuger och detta har jag bevisat hundratals gånger. Du kanske gör inte det medvetet utan är påverkad av sionistisk propaganda. I så fall rekommenderar jag varmt att läsa andra, oberoende medier. 

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-23 17:39:39 följande:
    Men, jag har ju inte gått och påstått att det ÄR så, utan jag har bara förklarat att jag inte är övertygad av att Hamas skulle agera så logiskt där. Skit i var jag fått det ifrån, det spelar ju ingen större roll. Poängen är, jag är inte övertygad om att Hamas agerar rationellt. 

Framför allt - om man läser EN sak och ändrar åsikt helt för det, så är man bra naiv. Om jag har en åsikt, så bygger den oftast på många olika informationer. 
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣 tragikomiskt!!!

Så återigen bevisas att du ljuger och desinformerar. Ingen källa och du tycker att det inte spelar någon roll. Men du själv kräver källa hela tiden, men får det varje gång och sedan blir du bara tyst 🤣🤣🤣

Utbilda dig i ämnet då kommer du inte att framstå som okunnig eller lögnare.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!