Inlägg från: Anonym (Fader) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fader)

Jag röstade på Israel!!!

Anonym (Fader) skrev 2024-05-21 11:19:52 följande:
    Alla som jag länkade till kan räknas som våld mot barn och man skulle få fängelsestraff om man hanterade barn på det sättet i Sverige. Det finns mycket värre video som visar hur barnen skjuts av prickskyttar.

Att du inte ser att det är våld kan bero på att du har ganska extrema åsikter där du försvarar det som Israel gör i Gaza.

Jag länkade tidigare till den här och du menar att det inte finns något våld?! Det säger mycket om dig.

FN hävdar i en rapport att det finns rimliga skäl att anta att Israel har begått handlingar som kan definieras som folkmord i Gaza. FN  menar att Israel brutit mot tre av fem punkter i folkmordskonventionen genom:

Att tillfoga palestinierna svåra levnadsvillkor avsedda att leda till deras fysiska undergång

Urskillningslösa angrepp och oproportionerligt våld mot civila

Uttalanden från israeliska ministrar om att eliminera palestinierna

FN anser att Israels agerande avslöjar en avsikt att förstöra palestinierna som grupp.

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-21 14:47:24 följande:
    Och nu ljuger mot bättre vetande. En domare från den domstolen har tydligt sagt att de inte har tagit ställning till om det är sannolikt eller inte. De har tagit emot det för att det uppfyllde de formella kraven, inget mer. 

Hur ofta tänker du ljuga om detta? Det är bäst jag sparar länken...

www.bbc.com/news/av/world-middle-east-68906919
    Det är inte mina ord. Läs!! Du ljuger och sprider desinformation. Israel anklagas för FOLKMORD.

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-21 18:20:23 följande:
    Du vet bättre! Det där är fyra månader gammalt och vi har diskuterat det tidigare. Det är INTE ICC som anklagar utan det är Sydafrika som absolut vill anklaga Israel - av politiska, taktiska skäl. 

Domstolen agerar bara exakt som den ska - kollar om de formella kraven är uppfyllda och talar om vad som gäller - dvs tala om för Israel att de måste undvika allt som kan räknas som folkmord. 

Som sagt, domstolen har INTE tagit ställning till om det ens är sannolikt att Israel skulle kunna bli dömd för det. De måste driva det, även om de skulle vara helt säkra på att det inte kommer att leda till något. 

"She said that, contrary to some reporting, the court did not make a ruling on whether the claim of genocide was plausible, but it did emphasise in its order that there was a risk of irreparable harm to the Palestinian right to be protected from genocide.

www.bbc.com/news/av/world-middle-east-68906919
    Utbilda dig i ämnet eftersom du verkar inte ens veta skillnaden mellan ICJ ICC. 

ICJ processar länder och ICC personer.

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-21 09:45:04 följande:
    Du har inte länkat till NÅGON video där det syns våld mot barn. 
    Är inte det här våld? Tycker du att barnen ska behandlas så här?

• Anonym (Fader)
    Anonym (Barnen) skrev 2024-05-21 21:58:15 följande:

Hamas - var är barnen? Alla döda?

Ja, det är hemskt. Men vad har oskyldiga palestinska barn med detta att göra? 
  • Anonym (Fader)
    Anonym (Barnen) skrev 2024-05-21 21:58:15 följande:

Hamas - var är barnen? Alla döda?

Du ljuger och desinformerar...dessa barn är släppta av Hamas och det finns inga barn längre som är gisslan hos Hamas.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-21 23:33:36 följande:
    Jag råkade skriva fel. Inga argument, då påpekar man skrivfel.

Uppenbarligen är det du som inte vet, eftersom ICJ inte anklagar på eget bevåg utan den behandlar tvister MELLAN länder. Och du försöker hävda att själva domstolen, eller närmare sagt deras åklagare, vill åtala och döma Israel. Det är INTE deras jobb.

Utan, de behandlar fallet för att Sydafrika lämnat in det. Och gjort det korrekt enligt kraven. 
    Som vanligt svamlar du igen och verkar inte förstå vad jag skriver.

Du kan förvränga och tänka precis hur du vill men faktum är....ICJ kommer högst sannolikt att döma att det som händer i Gaza just nu är FOLKMORD.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-21 23:35:40 följande:
    Jo, den yngsta, han som var 10 månader, och hans bror (och förstås deras mamma). Kanske fler, det vet jag inte. 
    Nej, tyvärr dödades de i en israelisk flygräd.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-21 23:45:00 följande:
    Jag har aldrig haft extrema åsikter, särskilt inte på äldre dagar. Det är du som har de extrema åsikterna. Demokratifientligt, faktiskt. 

Visst, den här är inte trevligt, och det verkar inte rätt om de verkligen tar med sig dessa pojkar, låser in dem eller något sånt. Men, jag säger fortfarande, vi vet ju inte vad som har hänt. Tänk om de har försökt döda soldaterna? Det vet vi ju inte. Det KAN finnas orsaker varför de måste ta med sig dem. Men generellt kan jag också tänka mig att militären inte alltid agerar korrekt. Med tanke på att  konflikterna har pågått länge, så kommer det att hända att båda sidor tar till våld någon gång. 

Mer extrema åsikter än dina är svårt att hitta faktiskt. Det handlar om hur du till varje pris försöker stödja och försvara Israel, även när det är uppenbart att det handlar om mycket grova krigsbrott, etniska rensningar och folkmord. Man borde åtminstone ha empati när det gäller barnen oavsett barnens nationalitet eller religiös tillhörighet.

Våldet mot palestinska barn är uppenbart. Många gånger attackeras de på sin väg till skolan. Detta är ett resultat av av systematiskt avhumanisering av palestinier som pågått i decennier.

Tusentals palestinska barn hölls fängslade i israeliska fängelser varje år under usla förhållanden som inte möter internationella standarder. Här är några viktiga punkter:

Amnesty rapporterade att sedan år 2000 har över 8 000 palestinska barn fängslats av Israel. Fyra av fem palestinska barn som fängslats av israeliska styrkor har utsatts för fysisk misshandel enligt intervjuer av Rädda Barnen.

81% av de intervjuade palestinska barnen uppgav att de upplevt fysiskt våld och tortyr.

• Anonym (Fader)
    Chipmonk skrev 2024-05-21 23:59:58 följande:
    Samma som allt du skriver har med eurovision att göra. En upplysning: eurovision är över.
    Eurovision är över men inte folkmordet som fortfarande pågår i Gaza. 

Det handlade inte om Eurovision utan om israelisk medverkan i Eurovision.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!