Min sambo betalar allt
Jo jag har visst försökt att ordna upp ekonomin genom att ta samlingslån och få lägre månadskostnad och nej jag tar inte nya lån det har jag inte sagt. Men räntorna höjs det vet ju ni som själva som har lån. Vilket resulterar i högre månadskostnader så att jag är ekonomisk oansvarig stämmer till viss del men har verkligen gjort allt jag kan. Min sambo har inte betalat till mina döttrar det har jag gjort och jag fattar att jag inte ska det men lätt att säga. Men jag förstår tydligt vad ni säger och pga det ska jag flytta ut så min sambo ska få slippa mig. Jag är ingen hemsk person som ni vill få det till har bara haft det svårt som ensamstående mamma och visst jag har tagit många fel beslut i mitt liv men när man tror att allt ska lösa sig så kommer något annat emellan. Trodde dock att det skulle vara mer snälla röster här inne, vill man säga något behöver man inte göra det otrevligt. Men jag lyssnar ändå och kommer att flytta.
Min svärmor t.ex. hade tre olika jobb för att kunna ta över huset efter en skilsmässa så att barnen inte skulle tappa sina kompisar/behöva byta skola.
Heltid som lärare, trappstädning flera morgnar i veckan och reklamutdelning på helgen som barnen fick hjälpa till med.
Ordnar upp sin ekonomi gör man genom att jobba mer än heltid och dra in mer pengar, inte genom att ta mer lån och dra på sig att försörja andra vuxna personer.