Inlägg från: BellaDonnna |Visa alla inlägg
  • BellaDonnna

Gravid/abort

Anonym (Hmm) skrev 2024-05-10 09:01:58 följande:

Problemet är väl snarare hur mycket lidande barnet blir utsatt för... Även om man är gammal så kan man inte sätta barn till världen för att förverkliga sig själv om man inte är säker på att det blir hyfsat ok för barnet. Du kanske skulle satsa på IVF med donerade spermier?

Vaa? Ska hon ta bort det som redan finns i magen för att göra på ett annat sätt?? Lägg av dummaste jag har hört. Vill du ha barn så kör, det är inte säkert du får nån mer chans. Och angående pappan han får väl komma och hälsa på, ha videosamtal. Sen när barnet blir äldre kan hen åka dit på lov och en del helger. Man får göra det bästa av det helt enkelt.
  • BellaDonnna
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-11 21:13:30 följande:
    Du får tycka att det är dumt men om ts behåller är det sjukt egoistiskt!
    Varför det?? Framgår ju inte ens hur pappan ställer sig till det. Är väl lika egoistiskt från pappans sida isåfall att be en  barnfri kvinna på 41 år göra en abort (om hon nu vill ha barn).
  • BellaDonnna
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-11 21:25:34 följande:
    För att situationen är så pass dålig. Man måste tänka på vad man föder in barnet i för slags situation. Ts beskriver väldigt många problem redan i trådstarten!

Har pappan bett henne göra abort? Måste ha missat det. Men en abort är oavsett bättre för då slipper barnet lida för de vuxnas misstag.
    Tänk så många barn som inte funnits överhuvudtaget om alla dessa ensamstående mammor hade valt abort. Menar du på allvar att alla dessa människor haft det jättedåligt??

Visst hade det kunnat varit en bättre situation men det finns betydligt värre förutsättningar för ett barn. Sen kan det väl inte vara dåligt att ha en pappa ämnen om denne bor i en annan stan så länge den är reko.

Men det är mer ok med spermadonator där barnet defenitivt bara har en förälder. Märkligt. Och att man så enkelt bara ska ta bort nåt som redan finns för att byta ut det? Helt sjukt
  • BellaDonnna
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-11 21:45:35 följande:
    Nej det gör jag inte "på allvar??" men varför spela roulette med ett barns liv?
    Vad menar du? Ts är ju inte en knarkande 17 åring direkt, vi har väl ingen aning om vad hon har att erbjuda ett barn. Varför anser du det vara ett bättre alternativ att köra IVF???
  • BellaDonnna

Jag blir nästan rädd för var mänskligheten håller på och ta vägen. Att man ska byta det som blir ens barn mot ett annat som det vore nån j-a handelsvara. Och att man råder kvinnor som VILL behålla det som redan finns. En abort är väl nåt som är jobbigt för de allra flesta, lägg då på att göra en fast man inte vill. Vad är det frågan om???
    Det här är i flera trådar, jag förstår det inte. Och tycker man såhär blir man kallad abortmotståndare?! Frågan är ju vad man ska kalla folk som tycker att kvinnor ska göra abort mot sin vilja. Men det är tydligen mer ok.

Svar på tråden Gravid/abort