• Tow2Mater

Killen ”tar” min graviditet

Anonym (Uh) skrev 2024-05-11 12:29:59 följande:

...... Sedan har jag inget intresse av att vara en ensamstående mamma. Jag vill ha en riktig familj. 

'''''''''

Fast det är ju lite okänsligt att uttrycka sig så också, som att en ensamstående med barn inte skulle vara en riktig familj. Vad mer måste man ha for att vara en riktig familj; duger inte ett barn kanske, det måste vara minst två eller tre?
  • Tow2Mater
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-19 19:29:47 följande:

idag för första gången på länge tog jag ändå några steg utanför dörren. Började långsamt fixa lite i en rabatt, så plötsligt pang! Min sambo hade då kastat ett halvdött djur i väggen precis framför mig där jag satt. han ville lätta på stämningen och såg det som ett skämt. Jag såg det som oerhört respektlöst och på gränsen till förnedrande och gick in igen och låste in mig i sovrummet. Efter att jag kallade honom ett par väldigt kränkande ord. Så nu är han förbannad på mig.

snälla jag har verkligen inget grepp om rätt och fel längre. Gjorde jag rätt? Fel? var det en överreaktion? 

Det är djurmisshandel i högsta grad! Tycker du det bara är lite märkligt??
  • Tow2Mater
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-05-19 21:29:32 följande:
    Jättebra att du ska göra abort. Det kommer att bli bäst så.

Totalt respektlöst och sjukt av honom att kasta ett dött djur framför dig, det hade det varit även i den bästa av världar men nu extra sjukt när han behandlar dig så illa och dessutom eftersom han vet att du snart ska göra abort.

Snälla säg att du har börjat söka eget boende också!
    Djuret var inte dött. Men det kanske dog då det kastades i väggen. Förhoppningsvis dog det.
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet