Inlägg från: Anonym (Hmmm ...., ,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Killen ”tar” min graviditet

Anonym (Låter sådär) skrev 2024-05-10 06:42:41 följande:

Här har vi känsla mot förnuft:

Du går/har gått på antidepressiva.
    Ni har dålig ekonomi.
    Ni bråkar ofta.
    Han vill inte ha barnet.
    Förhållandet kan vara påväg att ta slut.
    Du är sjukskriven.
    Du vill inte ta hand om barnet ensam.

Men DU vill ha barnet!

Låter det som bra förutsättningar?

Finns inte en enda "positiv" sak med att föda detta stackars barn. Det har dessutom bara gått ett par veckor.  Hoppas ts verkligen tänker efter på.hur detta barns liv skulle bli.

Nä, gör slut med mannen är prio ett.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 10:15:56 följande:

Vi hade ett kort snack innan jag åkte nu, då kan sa att han gärna vill fortsätta ses. När jag frågade i vilket syfte sa han att han ville grilla och knulla. Jag har aldrig någonting känns mig såhär utnyttjad och bortslängd.

Det tolkar jag som att han mest är lättad över att bli av med dig. Troligen har han redan mentalt gjort slut och nu fick han chansen att göra det på riktigt. Skönt för er båda och för hans småbarn att slippa leva i en sån dysfunktionell "familj".

Lycka till nu oavsett hur det blir m barnet.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Hans barn är små och kan inte  ha känt dig så länge eftersom ni bara varit tillsammans 1 år. Så ett par månader antar jag? De kommer snart ha glömt dig, ha ingen oro eller ångest över det. Att ni bråkar så mycket efter så kort tid, att han är separerad med TVÅ små barn (olika mammor?), att du är sjukskriven och att du verkar ha ett obefintligt nätverk tyder på att detta inte är de förutsättningar som man bör ha när man sätter barn till världen. 
    Han har gjort slut vilket såklart är det bästa och något ni troligen borde gjort tidigare. (kan inte skriva "för längese" eftersom ni typ nyss träffats).

Men känner du att du klarar av att ta hand om barnet som ensamstående och är medveten om att det blir varannan vecka så kör. Tänk efter ordentligt först bara.

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    LFF skrev 2024-05-20 07:21:30 följande:
    Varit tillsammans länge? Hade inte ni bara varit tillsammans i ett år? Det är INTE länge! 
    Haha.. tänkte samma, 1 år är ju "ingenting", nyss träffat/känner inte varandra riktigt stadiet skulle jag säga.

Barnen skulle kanske sakna ts om hon flyttade ut, men de är så små och glömmer snabbt = absolut inget skäl att stanna. 

Ts, har du verkligen inga anhöriga släkt eller vänner som du har kontakt med och kan få stöd av?

Flytta hem är mitt råd, den där relationen kommer aldrig bli bra tror jag, tyvärr. 
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet