Killen ”tar” min graviditet
Låter som abort och uppbrott från relationen. Och du, 33 år är verkligen inte att sjunga på sista versen!
Låter som abort och uppbrott från relationen. Och du, 33 år är verkligen inte att sjunga på sista versen!
Och nu hör jag hur han börjar sätta ihop flyttlådor och packa ner mina saker på nedervåningen.
Han bad mig göra det men är så sjukt försvagad av den här bihåleinflammationen. Asså vart ska jag ta vägen?
Vi hade ett kort snack innan jag åkte nu, då kan sa att han gärna vill fortsätta ses. När jag frågade i vilket syfte sa han att han ville grilla och knulla. Jag har aldrig någonting känns mig såhär utnyttjad och bortslängd.
Tar upp detta igen hoppas på nån feedback.
efter att ha spenderat några dagar iväg valde jag ändå att åka tillbaka. Jag vet jag är en idiot. men även en idiot kan känna sig ovälkommen vart hon än tar vägen.
vi har självklart fortsatt att diskutera och bråka om det här och det landar i att jag ska ta bort det. Till stor del för att jag känner att jag inte hade klarat av det själv.
så nu går jag och räknar ner dagarna till jag ska till barnmorskan. Graviditeten har känts av extra mycket. Under de senaste dagarna har jag knappt kommit ur sängen, till sambos förtret. Han hanterar känslor med att göra massa saker, när jag är helt tvärtom. Jag blir lamslagen. Att räkna ner dagarna till jag ska ta bort ett liv, och i nån mening även mitt eget, har gjort mig totalt omotiverad. Nu är det dessutom inte många timmar kvar.
idag för första gången på länge tog jag ändå några steg utanför dörren. Började långsamt fixa lite i en rabatt, så plötsligt pang! Min sambo hade då kastat ett halvdött djur i väggen precis framför mig där jag satt. han ville lätta på stämningen och såg det som ett skämt. Jag såg det som oerhört respektlöst och på gränsen till förnedrande och gick in igen och låste in mig i sovrummet. Efter att jag kallade honom ett par väldigt kränkande ord. Så nu är han förbannad på mig.
snälla jag har verkligen inget grepp om rätt och fel längre. Gjorde jag rätt? Fel? var det en överreaktion?