Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Killen ”tar” min graviditet

Vill du inte göra abort så gör inte abort.
    Ni hade oskyddad sex, ni vet hur barn blir till.

Jag brukar försvara männen men om han låg, medvetet, oskyddat så får han fatktiskt ta konsekvenserna.

Sluta hjälpa till med hans småttingar om han förvägrar dig ett eget barn.

Sen kan det inte hjälpas men här kommer moralkakan... varför bor ni ihop om ni bara varit tillsammans i ETT år? Ni känner ju inte ens varandra ännu!

Varför tog det slut med hans ungar mamma/mammor?

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 14:36:00 följande:
    Exakt vad är det du inte vill utsätta barnen för?

Du har valt att flytta ihop med barnen och ta en viktig roll i deras liv. Du skriver själv att de tyr sig till dig.
    Nu är det ditt ansvar att göra det här rätt.

Det låter som om det är dig själv du inte vill utsätta för att se barnen ledsna.
    Det vore betydligt värre för dem om du bara försvinner än om du pratar med dem om att du måste åka iväg, men att det inte är deras fel och att du kommer sakna dem massor. Kanske du även kan få till enstaka träffar med dem i framtiden. 

Jag ser det som din skyldighet att inte bara smita ifrån barnen utan förvarning. Om du vill deras bästa.
    Men lägg av!

Ts har ingen som helst skyldighet att förklara något för barnen. Mår hon inte tillräckligt dåligt som det är utan att du ska skuldbelägga henne?

"Utsätta barnen för"?
    Den som utsätter barnen är deras pappa, inte ts.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 14:42:49 följande:
    Hur kan det vara min skyldighet att berätta det för dom när deras pappa varit ett svin mot mig? Borde han inte värdesatt deras mående lite högre och varit mer human mot mig?
    och det skicket jag är i nu hade det inte kommit annat än tårar.
    Det är inte din skyldighet, det personen här i tråden skriver är dens åsikt och inte någon rådande fakta.
    Om du inte orkar så låter du bli.

Han är ett rövhål, ett riktigt praktarsle som han har betett sig mot dig. Du har ingen, noll, skyldighet mot vare sig honom eller hans ungar.

Du ska ta vara på dig. Det är du som är viktigaste. Och ditt kommande barn, om du väljer att behålla det. Se till att få tillbaka din bostadsrätt först och främst. Det är prio ett.

Det finns grupper på FB som riktar in sig på precis allt, jag har inget konkret tips att komma med. Men det finns det säkert andra som har.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 15:45:26 följande:
    Lägg av själv. 

Hon har ingen laglig skyldighet att någonsin se dem igen men hon verkar bry sig om barnen. 

Det var hon själv som skrev att hon inte vill utsätta barnen. Jag frågade henne vad hon inte vill utsätta dem för. 

Jag står fast vid att det är mycket värre för små barn när någon de tytt sig till bara försvinner än att ts pratar med dem en gång till.
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 15:48:05 följande:
    Du tänker kanske att TS inte framöver har någon skyldighet att försöka befrämja en god relation mellan det kommande barnet och dess pappa + halvsyskon?

Som sagt, lägg av.
    Såklart står du fast vid din åsikt, men du vet... jag står fast vid min också. Och ts välbefinnande står högre än hennes ex to be, samt hans ungar.

Angående framtiden så är det länge tills dess och då har nog det mest infekterade hunnit att lägga sig.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 16:33:49 följande:
    TS verkar bry sig om "hans ungar".
    Det har jag inte förnekat.
    Dock är det inte hennes prio ett för tillfället.

Har inget mer att säga dig, det jag har skrivit har jag skrivit för ts bästa.
    Och just nu är inte exets ungar prio ett.

Trevlig helg!
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet