Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Fler föräldrar som skuldbeläggs av barn pga låg inkomst?

Ja litegrann av min tonåring som är utflyttad nu, hon kunde klaga ibland på saker hon inte fick. Hon har iförsej fått mycket trots att jag var ensamstående länge. De två yngre har inte klagat än , de är 8 och 2.. fast 8-åringen frågade en gång varför vi inte kan bo i hus, kände mig ganska misslyckad då och ledsen för att jag inte kan ge mina barn det.  Vi bor också i lägenhet. Jag pluggar just nu , jobbar extra också. Är i princip ensamstående nu också , särbo med pappan till yngsta men han har varit utan jobb ett tag nu,han har precis fått ett nytt.

Dottern som är 8 går i en skola där väldigt många bor i hus och radhus , tyckte det var bra först att skolan ligger i ett lite finare område men det känns inte så kul när nästan alla kompisarna bor så. Min äldsta gick i en skola där fler bodde i lägenhet så hade inte riktigt det problemet då. Har nästan funderat på om det skulle vara bättre med nån annan skola.

Har haft så att jag med mitt extrajobb ändå har ok med pengar med pengar till att göra saker och köpa presenter så och dottern går på en aktivitet som kostar ganska mycket men inte tillräckligt fast inkomst för att få lån till att köpa hus eller radhus eller större lägenhet. 

Svar på tråden Fler föräldrar som skuldbeläggs av barn pga låg inkomst?