Fler föräldrar som skuldbeläggs av barn pga låg inkomst?
Har två barn, det äldre har aldrig betett sig som vår yngsta gör. Vet inte vad det kommer sig men en teori är att dottern enbart umgås med rikemansfolk Och äldsta med samma"arbetarklass"
hon började rida tidigt och alla vänner hon har kommer från stallet. Hon red på Sveriges dyraste mer eller mindre. Det är inte bara vanlig överklass. Föräldrarna tjänar typ flera 100.000 per månad. Flera utlandsresor per år, kan shoppa vad som vill etc.
jag brukar säga att allt handlar inte om pengar, man kan värdesätta andra saker som att hon har en pappa som ställer upp till 1000% jämfört med hennes kompisars pappor Som bara arbetar jämt.
men bara den här morgonen har hon gapat och skrikit hur dåligt hon mår för att vi är så fattiga. Vi har liksom lagt tusentals kronor på hennes ridning i 10 års tid nu varje månad. vi har bestämt oss för att gifta oss och hennes reaktion var "hur ska vi som är så fattiga ha råd med det?" Fastän vi sagt att vi tar det enkelt.
hon har fått typ allt hon bett om hela tiden, skulle snarare säga att vi skämt bort henne. vi har rest mycket. Alltid haft senaste mobilen, får dom kläder hon vill ha (fast hon för köpa en del begagnat och det med all rätta anser jag, man behöver inte ara köpa nytt även om man har råd)
Hon har absolut inte haft en fattig barndom eller lever fattigt. Men visst, vi får väl ut lite mer än 40.000 ihop, det är ju extremt fattigt jämfört med hennes vänner. vi bor i en liten lägenhet och dom bor i stora lyxhus. lite som "vinterviken" filmen.
hon alltid höra från folk vilken fin person hon är, hon jobbar i stallet och har mkt ansvarsuppgifter som inte hennes kompisar får. Hon har bra betyg och har alltid vart omtyckt av folk.
dock är detta saker hon spyr ur sig när hon är arg men jag tror ändå att det ligger och gror i henne.
jag har börjat må dåligt över hennes skuldbeläggande, hon anser att vi borde utbildat oss och skaffat bättre jobb. Jag trivs med mitt arbete som uska och försöker få henne att förstå det. Allt handlar inte bara om att tjäna bra. Jag har t.ex. adhd och har svårt att studera, att gå på högskola är inte för alla. Alla har rätt att göra sina val. Hon får väl utbilda sig och bli rik Då.
Anser ni att man måste gör allt för att utbilda sig och bli rik för att ha rätten att skaffa barn? Hon maler om detta jämt och ständigt så jag håller på att bli knäpp.