Partner vill inte jag delar bild på son med min mammas dotter
Hej,
Jag har en dotter sen 5 år tillbaka. Nu har jag en son med en annan kvinna som jag bor ihop med. Vi har varit tillsammans sen ungefär ett år, så saker har gått väldigt snabbt.
Min partner har tyckt det varit jobbigt att jag behöver ha regelbunden kontakt med min dotters mamma. Hon har accepterat det men jag har behövt ändra min kommunikation gentemot min dotters mamma för att min partner ska bli mer bekväm. Saker har varit svåra. Vi har kämpat mycket med tillit och annat.
Nu när vår son är här, så har min dotters mamma efterfrågat en bild på sin dotter med hennes lillebror. Kan förstå nyfikenheten och jag tycker det inte är något fel att skicka en sådan bild. Känns sunt och det känns som det hade varit bra för min dotter.
Min partner säger dock nej till detta. Hon vill inte att min dotters mamma ska känna sig inkluderad i detta och hon är rädd att en bild kommer leda till annat. Hon fasar också vad min dotters mamma hade gjort med denna bilden.
Detta har skapat många bråk och irritationer. Jag är emot att bygga upp väggar och det känns som jag behöver gömma min son. Känns som en öppenhet är sund. Behöver inte låta min dotters mamma styra bara för en bild.
Min partner har såklart sina anledningar att känna som hon gör och jag vill respektera henne. Men detta känns fel.
Är jag fel ute? Finns det andra därute som stött på liknande problem?