• Anonym

Partner vill inte jag delar bild på son med min mammas dotter

Din nya försöker hävda sitt revir
    Jag tror det bästa du kan göra är att inte strida om detta.
    Varför är fotot så viktigt att du tar en konflikt?
    Det är ett önskemål från ditt ex. Inte ett önskemål från ditt barn.

• Anonym

Hej ts
    Sluta strid för ditt ex önskemål
    Koncentrera dig på ditt barns behov och önskemål
    Så länge din nya känner att du för in ditt ex önskemål i er familj kommer hon ha behov av att sätta gränser. Din nya vill inte ha in henne i familjen

• Anonym
    Anonym (EL) skrev 2024-05-06 09:24:22 följande:
    Ja, det är lite märkligt att den nya inte vill att dotterns mamma ska känna sig inkluderad trots att den nya självmant har skaffat barn med någon som redan har en relation med barn bakom sig. Det går liksom inte att trolla bort. Hur den nya än vrider och vänder på saken så kommer dottern alltid att vara hennes barns syster och därmed är exet inkluderat på ett litet hörn. 

Det är obegripligt hur många som väljer att bilda styvfamiljer och ändå inte vill ha en styvfamilj. Låter lika smart som att springa in i en vägg i mina öron. 
    Jag tror inte att någon innerst inne vill ha en styvfamilj. Men är man kär så är man och finns det då ungar med i bilden så har man två val.
    Acceptera eller gå vidare.

Att aktivt välja styvfamilj tror jag är mycket ovanligt, om det ens förekommer.
  • Anonym
    Anonym (EL) skrev 2024-05-06 11:28:02 följande:
    Det lätt att tänka att man inte har gjort några val i livet, att allt bara blev som det blev. Men även att göra passiva val är att göra ett val. 

Då får man gilla läget. Exet och flickan kommer finnas där för evigt och det är enklast att acceptera läget som du säger. 
    Påstod jag något annat eller?
    För den skulle är inte styvfamilj att föredra. Och att man inte vill han något närmare med exet att göra är inte konstigt.

Jag hade nog inte heller velat lämna foto på mitt barn till min partners ex.
    Ser  inte det som svartsjuka alls.
  • Anonym
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-05-06 12:58:13 följande:
    Fast man kan ju acceptera det och inte se det som ett problem, eller acceptera det motvilligt. Det är en väldig skillnad på dessa inställningar.

Ser man ex och tidigare barn som något som mest är i vägen, som man egentligen önskar inte fanns, kommer det aldrig att fungera. Hur kär man än är. Man kan inte bara gå på känslor, man får tänka lite förnuftigt också.
    Nej, så är det ju.

Har själv gjort misstaget så vet exakt hur det är. Eller misstag och misstag, min son är såklart verkligen inte ett misstag, tvärtom.
    Men att joxa med en man med tre ungar... hade jag aldrig gjort idag.

Är såklart tacksam för min pojke (som numera är vuxen) men hans halvsyskon på pappans sida är jag bara glad över att aldrig mer behöva ha med att göra.
  • Anonym
    Anonym (Ct) skrev 2024-05-07 11:08:45 följande:
    Därför att det är fel.

Dessutom ska du aldrig göra som kvinnor säger utan vad du själv tyckre för annars respekterar de aldrig dig...

Det är bara säga det är klart han ska vara med. Så har hon glömt det om en vecka..
    Sa den erfarne?

Så dumt så att solen bestämde sig för att gå ner i öster.
Svar på tråden Partner vill inte jag delar bild på son med min mammas dotter