• Anonym (OfrivilligIncel)

Tvingad till Incel

Jag undrar lite hur ni andra män som lever i ett sexlöst förhållande, hur ni står ut?

Jag är gift och har två barn. Har en underbar familj, som jag absolut inte vill splittra på.

Jag älskar min fru otroligt mycket. Men hon vill inte ha sex. Skyller väl på att det blev så efter barn två. Senast vi hade sex var väl för 8 månader sedan eller nått.

Så jag har ofrivilligt blivit en incel. Alltså en man som vill ha sex men som inte får något sex. Definitionen av en Incel.

Jag är inte så bitter längre över det. Utan jag jobbar på att avsexualisera min fru och finna henne oattraktiv. Det börjar gå bättre. Förhoppningsvis så är alla sexuella känslor borta i höst eller senast årsskiftet.

Jag har otroligt mörka tankar kring detta, och detta är det enda sättet jag kan hantera det på utan att behöva avsluta allt. Så därför är detta min lösning.

Så hur gör ni andra? Gör ni samma sak eller söker ni sex på annat håll (inte ett alternativ för mig att gå bakom hennes rygg).

Sen undrar jag en annan sak, det här med ordet Incel. Förstår att det är ett ord som är skapat av kvinnor för att se ner på män ytterligare. Tortera till inget sex sedan benämna det. 
    Min fråga är då, finns det något liknande ord för kvinnor som är lika nedvärderande? Eller har kvinnor fripass på att säga nedvärderande saker till män utan att vi får "slå tillbaka"? 
    Undrar mest efter som jag har blivit tvingad i mitt giftemål till att leva i ett sexlöst förhållande och alltså bli en incel. Så blir man rätt irriterad när folk använder detta fula ord.

• Svar på tråden Tvingad till Incel
  • Anonym (Ui)

Det är inte ofrivilligt, du väljer ju. 

• Anonym (Vinmakare)

Du kanske är ful och luktar illa? 

• Anonym (Man50+)

Jag bryr mig inte så mycket längre, jag har blivit självförsörjande på känslor, onanerar mycket och porrsurfar en hel del. I övrigt lever vi ett tryggt och bra liv och jag har ingen ork eller lust att förändra något. Vi funkar bra ihop förutom samlivet då.  

• Anonym (Lady Em)

Har ni slutat att ha närhet helt och hållet? 

Det brukar vara väldigt svårt att få förhållandet att fungera när man vill så olika. För den som blir utan sex känner sig oattraktiv, ointressant och oälskad. Medan den som inte vill ha sex nöjer sig med att leva i ett vänskapligt förhållande och lider inte av det på samma vis. 

Det finns dock en hel del män som inte vill ha sex med sin kvinna heller, så gör det inte till endast ett manligt problem!

• Anonym (Ve)

Lever i ett helt sexlöst förhållande då frun har en kronisk sjukdom som omöjliggör sex. Klarar av det okej, jag tänker som så att jag inte hade haft mer sex som singel ändå.

• Anonym (Vinmakare)
    Anonym (Ve) skrev 2024-05-04 11:05:22 följande:

Lever i ett helt sexlöst förhållande då frun har en kronisk sjukdom som omöjliggör sex. Klarar av det okej, jag tänker som så att jag inte hade haft mer sex som singel ändå.

Lichen?
  • Anonym (Ve)
    Anonym (Vinmakare) skrev 2024-05-04 12:00:23 följande:
    Lichen?
    Nej, mer av ett utmattningssyndrom.
  • Anonym (Am there)

Jag har levt i samma situation som TS i snart 30år.
    Inte lika illa, sex kanske 2-3ggr/ månad i snitt, men då bara när hon initierar det och på hennes sätt och villkor.
    Så måste det förstås vara i ett modernt, jämlikt förhållande, men jag har saknat nåt enormt att få förföra,  tillfredsställa och att kunna ta intiativ till såväl att ha sex, som var, när och hur vi har det.
    Och varför har jag ändå stannat? Jo, framförallt av kärlek! Hon är den rätta för mig på alla andra sätt och jag för henne, förutom att hon inte tänder på mig och mina initiativ..
    Och av plikt förstås, barnen och familjen går före allt!
    Men sedan blir man sakta men säkert nedbruten.
    Det är liknande som när kvinnor inte kan lämna män som misshandlar dem och behandlar dem illa. Man tycker sig till slut inte vara värd något bättre och tror sig aldrig kunna hitta någon ny. Vem skulle vilja ha MIG liksom??

För min del har jag överlevt med onani och massor av porr, där jag fått leva ut min lust och mina fantasier. Nackdelen med detta är att man vääldigt lätt blir beroende..
    Har även haft ett par affärer på sidan av som har varit farligt nära att avslöjas, men stärkt mig något oerhört och gett mig kraft att litegrann stå upp för mig själv och mina behov.
    Sammanfattningsvis tycker jag att, om det går att prata med henne om detta, om hon förstår allvaret i det, ta ett rejält snack, ensamma eller i parterapi , om det finns på orten och ni kan förmå er att gå dit..
    Om inte det leder i rätt riktning så lämna!
    För bägges och barnens skull. Om du älskar henne så måste du ju också önska henne ett rikt och härligt kärleksliv, som hon säkert skulle få när hon är nyförälskad igen.

• Anonym (Ui)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:36:36 följande:
    Nej jag har inte själv valt detta.

Jag valde att gifta mig med en underbar kvinna som jag fått barn med som sedan förändrats och inte vill ha sex. Det är inte jag som valt det.

Det är tydligt vart du står i och med ditt översittarsnack.
    Du är fri att lämna. Valet är ditt. 
  • Anonym (Inga onda känslor bakom såklart)

Haha förlåt, men ja fick mig ett gott skratt, hoppas att du tar det på rätt sätt. Självklart tvingas du inte leva sexlöst pga att din fru skulle hysa illvilja mot dig.

Jag kan relatera mycket till din fru. Efter att vi fick barn så gick min sexlust ned rejält. Jag vränger mig ut och in varje dag för att ge våra barn det de behöver, jag är familjens projektledare vilket betyder att jag aldrig är helt ledig. Sedan barnen kom så kommer jag aldrig riktigt ned i varv inombords. Den tid som finns till återhämtning behöver jag ge min kropp som vila. Inte till att vrida ur trasan och prestera lite till för att göra ytterligare en annan person nöjd. Livet med familj och barn kör slut på mig. Hade vi aldrig skaffat barnen så hade vi fortfarande haft sex ca 1 gång per vecka, det var så det såg ut innan barnen kom. Så min inre sexlust för min man har inte dött. Men däremot har min fysiska sexlust dött eftersom jag är så trött rent fysiskt.

Jag hoppas att vårt äktenskap ska överleva tills barnen är flygfärdiga och att jag och maken kan ta igen allt vi missat i sexväg då.

• Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (Seppo) skrev 2024-05-03 15:05:44 följande:
    Jag blir irriterad av att du framställer din fru som av ren ondska väljer att tvinga och tortera dig. För att inte snacka om att du drar ner alla kvinnor i din ilska, fan du är patetisk.

Jag ser att du väljer att tolka in saker som jag inte sagt. Lite osnyggt. Tycker du ska läsa en gång till.

Jag skriver bland annat "Jag älskar min fru otroligt mycket."

Sen antar jag att jag klev på en öm tå när jag frågade om kvinnor får fripass att säga vad de vill men vi inte får det som män?
    Eller liknelse kring att bli nekad något som kan upplevas som tortyr? Jag sa inte att någon utsätter mig för det, men det kan kännas så. Precis som någon som får höra negativa ord om en själv kan uppleva det som misshandel även om den andre personen ej rört hen så kan det ändå kallas misshandel.

Känns som att du läser det du vill läsa.

• Anonym (M)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-28 14:57:24 följande:

Jag ser att du väljer att tolka in saker som jag inte sagt. Lite osnyggt. Tycker du ska läsa en gång till.

Sen antar jag att jag klev på en öm tå när jag frågade om kvinnor får fripass att säga vad de vill men vi inte får det som män?
    Eller liknelse kring att bli nekad något som kan upplevas som tortyr? Jag sa inte att någon utsätter mig för det, men det kan kännas så. Precis som någon som får höra negativa ord om en själv kan uppleva det som misshandel även om den andre personen ej rört hen så kan det ändå kallas misshandel.

Varför kallar du dig för ofrivillig incel när du inte är det?
  • Anonym (M)

Varför skriver du då så här i inlägg 3:

Har ingen förståelse för hur man ens skulle kunna välja att behandla sin partner så här. Frivilligt dessutom, det förstår jag inte. Måste ligga onda känslor bakom som inte får komma ut på andra sätt än denna tortyr.

Det är ju du som skriver detta, ändå sitter du nu och förnekar det
  • Anonym (M)

Känns som att du känner det du vill känna, dvs som en stor offerkofta. 

Du bestämmer själv men är väl inte man nog att ta kontroll över ditt eget liv. 

• Anonym (Intressant diskussion!)

Har någon funderat på VARFÖR det blivit så att en part i förhållandet lever som Incel? Jo, för att attraktionen saknas! 

Hur tappade min partner attraktionen till mig? Jo, det finns inte något kvar att åstadkomma! Giftemålet har trolovats, barnen är producerade, jobbet och självförsörjningen är avklarad. BEHOVET FINNS INTE LÄNGRE och de köttliga lustarna lyser med sin frånvaro.

Garanterat så kommer sexlusten tillbaka när/om attraktionen uppstår till någon ny eller den befintliga partnern 

Svar på tråden Tvingad till Incel