Anonym (Lovisa 83) skrev 2024-05-05 19:16:59 följande:
Jag förstår att man kan ha massa teorier om mig, TS. Men så här är det. I vår stuga umgås vi 3- 5 familjer varav den ena är narcissisten. Vi har förstått att han är en s k dold narcissist utifrån massa som hänt sedan hans sambo lämnade honom ( som vi umgicks med) I höstas berättade min dotter att hon känner obehag utifrån hans beteende, det handlar inte om nåt fel han gjort som går " bevisa" som fel men märkligt och suspekt och han har uppenbarligen fått min dotter känna obehag, det är inte ok och nåt hon inte ska behöva känna. Och det är inga nakenbilder detta handlar om. EFTER detta har narcissistens f d bonusdotter vågat berätta ( då hon fått veta om vår dotter) att han gjort fysiska närmanden mot henne då hon bodde med honom. Utifrån detta och narcissistens allmänt gränslösa beteende mot kvinnor är det så klart så att vi förstår att narcissisten är en man som både känner dragning mot alldeles för unga tjejer och inte respekterar gränser. Vilket är typiskt narcissister. (Och jag orkar inte berätta allt men han ÄR narcissist). Självklart förstår vi vad hans beteende mot vår dotter innebär utifrån ovan. Jag är inte ett dugg förtjust i denna man. Är bara så att det känns svårt och jobbigt att ha honom i vårt umgänge. Jag vill få honom dra sig undan. (Fast vet det troligen kommer misslyckas men tänker ända sättet är att hans nya tjej ska känna obehag umgås med oss o våra grannar om hon får veta) Och jag vill inte" hänga ut"min dotter för alla grannar och bonusdottern kan jag inte heller göra det med. Hon är rädd för narcissisten.
Du vill inte hänga ut dottern till grannarna, som ni känner och trivs med men är beredd på att göra det till okänd kvinna med den stora risken att narcissisten polisanmäler för förtal?
Det låter lite som att du har fått en hang-up och har svårt att se klart...förstår faktiskt inte riktigt hur du resonerar...
Jag tror inte att nya tjejen kommer att tro på er och även om hon gör det så kommer det mest troligtvis inte innebära att HAN backar...snarare häller du bensin på elden.
Är du beredd på det? Är dottern beredd på det?