Avslöja narcissisten?
Bästa rådet i relation till en narcissist är att hålla sig undan. Behöver råd hur göra i följande situation. För min tanke är inte riktigt att hålla mig undan. Inte helt. Vår granne i vårt stugområde avslöjades vara otrogen på nätet med flera kvinnor gentemot sin f d partner. Detta var ca 1 år sedan. Han nekade trots överbevisad. Hon lämnade honom. Narcissisten ( ja han är tydligt en dold narcissist) träffade en ny kvinna efter en inte alltför lång tid. För 6 månader sedan berättade vår tonårsdotter att hon är rädd för honom och känner stort obehag av honom då han stalkar henne på Instagram och gett henne blickar på gemensamma fester. Efter det berättade ytterligare fler unga tjejer om liknande erfarenheter. Förra sommaren hade jag en arg diskussion med honom över hans smutskastning av hans ex. Då ringer hans telefon, han avbryter vårt samtal, går fram och kramar mig och pussar mig på halsen!!! Jag frågar varför han tar sig den rätten. Han säger " menade inget bara att jag tycker om dig". Idiot! Nu vet jag att han sitter hemma och ljuger för sin nya tjej och unga vuxna barn om varför vi inte vill ha nåt med honom att göra , han skyller på helt andra saker , som att vi tagit parti för hans ex som enligt honom är skitstöveln ( vi sagt till honom utifrån ovan att vi inte vill ha med honom göra mer) , ska jag gå över och helt enkelt berätta detta för hans familj , alltså kortfattat bara upprepa att vi inte vill umgås med honom och berätta sanningen varför och att han får sluta uppge felaktiga orsaker till detta inför hans nya tjej och vuxna barn? Han utnyttjar ju oss i sitt falska spel inför sin familj.