Anonym (Camilla) skrev 2024-05-04 08:52:19 följande:
Hur du för journal för anonym vete fasen men inom psykiatrin har man har man stöd i mallar med sökord. Man noterar vad som är aktuellt. Alltså syftet med besöket. Vad du ser dvs utanpåskriften. Allmäntillstånd. Psyk status för viss bedömning ingår alltid. Vad som hänt sedan senast. Dagens möte. Syftet med det. En sammanfattande bedömning och planerade åtgärder. Beslut om vidare kontakt typ vilket tidsspann för nästa besök. Skriver sällan exakt vad en pat säger. Alltså ingen mitt livs novell. Nämner en ev tredje part vid namn. Suicidriskbedömning ligger i egen anteckning. Måste följa riktlinjer bl a socialstyrelsens.
Men din terapeut är väl förberedd och påläst. Dokumenterar bra och har ett hästminne. Henne ska du vara rädd om och sluta se det som en lek. Där var du vunnit mycket om du kan gå vidare från det. Inte vara misstänksam och ffa vilja komma ifrån ditt guilty pleasure. Du är fullt medveten om att det är skadligt. När du knäckt koden inom dig finns chans till tillfrisknande.
Det står ett fingerat namn. Jag fick själv välja det. Om man frågar om vad för status/samlad bedömning de anger, svarar de på det då?
Hon vet om att jag ser det som en lek. Sa ju att jag försökte sluta. Skickade ett 'tack för din tid men nu slutar jag' -brev. Hon övertalade mig att komma tillbaka.
Hon vill att jag ska lita på henne. Samtidigt så vet jag att det förtroendet är ett minfält. Hon är inte min vän, säger jag fel sak så anmäler hon mig. Klart jag är misstänksam.
Avsaknaden av ett samvete, eller ett i vart fall rymligt sådant har varit uppe för diskussion. Hon ville förstå om det är något som suddats ut över tid eller kommit tidigare.