Namn upptaget av hund
Nog för att jag hade tänkt mig att det här med namnval skulle bli svårt men nu har vi hamnat i en sits jag faktiskt inte hade kunnat föreställa mig. I början av graviditeten var det ett namn som dök upp nästan direkt, detta skrattades dock bort lika snabbt då svärföräldrarnas hund bär namnet. Nu har månaderna gått och vi har fortfarande inte hittat ett namn. Lite förslag har kommit upp från bådas håll men inget som känts bra för oss båda. Nu börjar vi känna att det är rejält synd att det enda namnet vi båda älskar är upptaget av hunden.
Till saken hör att hunden är nästan tio år gammal och väldigt etablerad i familjen. Den är med överallt och älskad av barn och barnbarn. Vi träffas allihopa ofta.
Vad är rätt och fel i detta läge? Jag tänker inte så mycket på det praktiska utan mer på om det verkligen vore rätt av oss om vi tillslut valde det namnet? Jag vet inte hur svärföräldrarna skulle reagera men jag tänker mig att de skulle tycka att det var väldigt märkligt av oss. Tänker också att barnen i familjen som ju vuxit upp med hunden kommer bli väldigt förvirrade av vårt val. Samtidigt känns det här som vårt enda alternativ, vi älskar namnet och alla andra namn känns fel.
Status mellan mig och min partner just nu är att vi undviker samtalsämnet då ingen riktigt mäktar med att ta i problemet..