Inlägg från: Anonym (Namn kris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Namn kris)

Ångrar mitt barns namn

Hej jag och Sambon hade väldiga diskussioner om vad våran dotter skulle heta, i slutet valde vi emellan 4 olika namn. Ellen, Meja, Luna och Saga. Så en dag sa gubben att Ellen ska hon heta.. han valde det och stod fast vid det. Har nu försökt att vänja mig men namnet känns inte rätt.. papprena är inskickade och hon är nu 6 månader och namnet känns fortfarande inte rätt..

Någon som känt samma och man tillslut vänjer sig vid namnet? Eller kommer det alltid kännas "fel" ? 

Vet inte hur jag ska få hennes pappa att ändra sig heller...

Snälla hjälp 

• Svar på tråden Ångrar mitt barns namn
  • Anonym (Namn kris)
    Anonym (Liknande sits) skrev 2024-05-03 17:24:28 följande:

Hej!
    Känner igen mig. Sonen är nu 11 månader och jag känner fortfarande inte att hon är sitt namn. Vi valde mellan två namn. Från början kändes det bra men nu känns det så fel. Min man tycker det är världens finaste namn och att han är det namnet så det finns ingen chans att byta. Hur tänker din man kring ett byte då? 

Jag vet inte hur han känner om att byta, han gillar namnet och verkar bestämd tyvärr.. jag hade gärna bytt till något annat som jag tycker känns mer rätt och som passar henne bättre. Jobbigt det här med namn. Du har inte försökt få honom att ändra sig?
Svar på tråden Ångrar mitt barns namn