Anonym (H) skrev 2024-04-24 10:31:41 följande:
Om du blir varnad av pojkvännens exfru
Skulle du ta det till dig då?
Pojkvännen har berättat massor om exfrun de månader ni varit tillsammans, när hon en dag kontaktar dig och säger att hon vill prata.
Hon berättar om psykisk misshandel, kallar honom för narcissist och drar upp många exempel på hur han var att leva med. Samtidigt så har du pojkvännens historier om henne.
Vem lyssnar du på?
Jag och snart exet kommer att ha helt olika syn på vår relationshistoria. I hans värld har han utnyttjats under alla år, i synnerhet ekonomiskt. Jag har, enligt honom, aldrig älskat honom, aldrig velat ändra på mig i de problem vi haft genom åren, aldrig velat kämpa för oss.
I min version har jag försökt göra allt för att vi ska fortsätta, jag har dragit in på umgänge med vänner för att det blivit tjafs, jag har minskat umgänget med min mamma då de inte gillar varandra, jag har försökt anpassa arbetstider för att det ska passa honom efter att barnen kom. Jag har ändrat mig något enormt under alla våra år tillsammans men inget har varit gott nog. Psykisk misshandel har förekommit, gaslighting lika så, men i hans värld är det bara trams.