Anonym (jag) skrev 2024-05-13 12:19:51 följande:
Nja, problemet är nog snarare att du förmodligen inte var tydlig nog redan från första början med att du inte vill ha sex... hade du varit det så hade du förmodligen inte varit i den situationen du är i nu.
Tänk såhär... om du söker efter en vit bil så vill du väl få reda på vilken färg bilen har så tidigt så möjligt när du pratar med potentiella säljare så att du inte slösar bort tid i onödan? Du vill väl inte få reda på det efter att du bokat träff och tagit dig dit för att provköra och först då upptäcker du att bilen är blå?
Hade vilken färg bilen har framkommit så tidigt som möjligt så hade ju både båda sluppit slösa tid i onödan om du förstår vad jag menar?
Ah, ja, då fattar jag vad du menade. Saken var ju den att jag inte hade en aning om att jag skulle gå och kära ned mig i den här mannen... så att vara tydlig från början var liksom inte aktuellt, eftersom tanken på ett förhållande inte öht existerade från början. Vi träffades alltså inte via en dejtingsajt eller så, så syftet med att vi träffades var inte öht romantiskt till att börja med. Men sen blev det som det blev, och då var min första och enda tanke att jag måste lösa det här, och snabbt, och så postade jag här inne för att få tips om lösning/behandling. Från det att jag föll för honom till det att jag pratade med honom om detta tog det bara en dryg vecka, så inte jättelång tid ändå. Och anledningen till att jag inte då sa nåt med en gång var ju som sagt att jag hoppades att jag skulle kunna lösa det...