Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Hjälp mig att kriga mot grannarna!

SvartPudel skrev 2024-04-20 11:41:49 följande:

Vi behöver inte fler föräldrar i samhället som inte kan säga till sina barn/barnbarn!

Och nej jag har inte pratat med dem, kommer troligtvis inte göra det heller. Tycker inte det ska behövas. Vad hände med folkvettet?

Ja vad hände med folkvettet.

En del av folkvettet är just att snacka med folk och försöka komma fram till en lösning..,

Sen så skriver du tydligt att du inte har pratat med dem och kommer troligtvis inte att göra det heller.

Så då kommer en adekvat fråga till dig.
    Vem är du att gnälla om att andra saknar folkvett?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    SvartPudel skrev 2024-04-20 14:14:42 följande:
    EnAnon­umius : Jag vill inte slösa min tid på att säga till dem när jag redan vet att de varken kommer våga säga till barnen eller förstå problemet. De har liksom fri uppfostran där uppe och att banka piano har blivit deras vardagsrutiner...De har hållit på så länge nu och värre blir det så nu är mitt mått rågat.
    Okey..

Du vill inte slösa din tid med att snacka med dem.,

Hur vet du redan att de inte "vågar säga till barnen" och/eller "först¨å problemet".
    Hur vet du det av fakta?

Ja de kanske har hållit på länge. Men du saknar ju själv lika mycket folkvett som inte snackar med dem, som är det vettiga, vuxna och civiliserade sättet att göra det på.

Låter mer som att du har stor konflikträdsla, så¨ et leder till att du tappar all form av folkvett och ber om tips om att bete sig som en tjurig barnrumpa i stället.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hjälp mig att kriga mot grannarna!