• SvartPudel

    Hjälp mig att kriga mot grannarna!

    Blev som vanligt väckt imorse av att grannarna ovanför härjar runt från cirka 05-06 en lördagmorgon.
    De är ett par ovanför i 70-års åldern som passar sina två barnbarn 360 dagar om året. Barnen går inte på dagis och de passar ungarna även under helger. Flickan är 4 och pojken är cirka 1 år. Föräldrarna dumpar av ungarna varje vardagsmorgon (runt 06-07) och på helgerna sover de ofta över.

    Barnen springer fram och tillbaka konstant, skriker både i hemmet och ute. Studsbollar studsas runt, böcker och saker slängs i golvet. Bord och stolar byter plats. Flickan brukar ställa sig och skrika i trappuppgången samtidigt som hon håller fast i trappräcket och skakar det så det dånar i hela trapphuset, detta händer nästan dagligen. När de badar i poolen ute på balkongen så gapas det och skvätts vatten ner på vår balkong utan att de säger till. Men det värsta av allt är att de har s.k "pianolektioner" med flickan nästan dagligen och hon kan sitta och banka på pianot i en timme. 
    Vi bor i ett hus från 89 så det är inte jättedålig isolering heller om man jämför med tidigare lägenheter.

    Nu har jag tröttnat på detta och vill starta ett litet krig genom payback.
    De har väckt mig dagligen i snart 2-års tid.
    Mor/Farföräldrarna ska få sota för att de inte kan säga till sina barnbarn.
    Jag är inte den som lämnar lappar och säger till utan jag vill ge tillbaka med samma mynt. Vad kan jag göra för att jävlas med dem?
    Spela hög musik (gör jag redan) /utföra taksnickerier på natten/skaffa 2 dobermann så ungarna blir rädda? Är beredd att ta detta till en ny nivå. 
    Tips mottages!
  • Svar på tråden Hjälp mig att kriga mot grannarna!
  • Djärven
    SvartPudel skrev 2024-04-20 11:26:46 följande:
    Hjälp mig att kriga mot grannarna! Blev som vanligt väckt imorse av att grannarna ovanför härjar runt från cirka 05-06 en lördagmorgon.
    De är ett par ovanför i 70-års åldern som passar sina två barnbarn 360 dagar om året. Barnen går inte på dagis och de passar ungarna även under helger. Flickan är 4 och pojken är cirka 1 år. Föräldrarna dumpar av ungarna varje vardagsmorgon (runt 06-07) och på helgerna sover de ofta över.

    Barnen springer fram och tillbaka konstant, skriker både i hemmet och ute. Studsbollar studsas runt, böcker och saker slängs i golvet. Bord och stolar byter plats. Flickan brukar ställa sig och skrika i trappuppgången samtidigt som hon håller fast i trappräcket och skakar det så det dånar i hela trapphuset, detta händer nästan dagligen. När de badar i poolen ute på balkongen så gapas det och skvätts vatten ner på vår balkong utan att de säger till. Men det värsta av allt är att de har s.k "pianolektioner" med flickan nästan dagligen och hon kan sitta och banka på pianot i en timme. 
    Vi bor i ett hus från 89 så det är inte jättedålig isolering heller om man jämför med tidigare lägenheter.

    Nu har jag tröttnat på detta och vill starta ett litet krig genom payback.
    De har väckt mig dagligen i snart 2-års tid.
    Mor/Farföräldrarna ska få sota för att de inte kan säga till sina barnbarn.
    Jag är inte den som lämnar lappar och säger till utan jag vill ge tillbaka med samma mynt. Vad kan jag göra för att jävlas med dem?
    Spela hög musik (gör jag redan) /utföra taksnickerier på natten/skaffa 2 dobermann så ungarna blir rädda? Är beredd att ta detta till en ny nivå. 
    Tips mottages!
    Mitt tips är att lägga ner det du håller på med.

    De där storföräldrarna är precis sådana vi behöver fler av. Prata med dem och hör om du kan få dem att lösa situationen lugnare. 
  • Fossil

    Prata med dem innan du startar kriget, du har väl inget att förlora?

    Hjälper inte det så spela hög musik, snickra på natten, som du redan tänkt på. Men tänk också på att du har fler grannar, klagar de så kommer du själv få problem.

    En bekant till mig fick ägg och diverse såser nedhällt i brevinkastet, han monterade en brevlåda utan lock under till sist. Varför vet jag eg inte mer än att han sa till grannen ovanför som gapade och troligen misshandlade sin fru. Fast grannen pratade inte svenska så budskapet gick nog inte fram.


    Som fossil är man in i helvete gammal
  • SvartPudel

    Vi behöver inte fler föräldrar i samhället som inte kan säga till sina barn/barnbarn!

    Och nej jag har inte pratat med dem, kommer troligtvis inte göra det heller. Tycker inte det ska behövas. Vad hände med folkvettet?

  • Fossil
    Djärven skrev 2024-04-20 11:30:37 följande:
    Mitt tips är att lägga ner det du håller på med.

    De där storföräldrarna är precis sådana vi behöver fler av. Prata med dem och hör om du kan få dem att lösa situationen lugnare. 
    Varför ska ts lägga ner när grannarna stör konstant?

    Varför ska barnen växa upp hos sina mor- eller farföräldrar? Skaffar man barn så är det lämpligt att man tar hand om dem också.
    Fine att slippa dagis, men helger???


    Som fossil är man in i helvete gammal
  • Fossil
    SvartPudel skrev 2024-04-20 11:41:49 följande:

    Vi behöver inte fler föräldrar i samhället som inte kan säga till sina barn/barnbarn!

    Och nej jag har inte pratat med dem, kommer troligtvis inte göra det heller. Tycker inte det ska behövas. Vad hände med folkvettet?


    Folkvettet försvann med dagens småbarnsföräldrar. De själva var så äckligt bortskämda och tror att deras ungar är Guds gåva till mänskligheten. Vilket de inte är, utan störande objekt. Ja så blir det när det saknas gränser.
    Som fossil är man in i helvete gammal
  • SvartPudel

    Ja, helgerna är värst. Det går knappt att vistas inomhus då så vi brukar behöva resa iväg och göra annat.

    Har ni inga fler tips på vad man kan göra för att störa tillbaka? Grannen under oss är jättelugn och halvdöv så hon tar inte skada direkt.   

  • Fossil
    SvartPudel skrev 2024-04-20 11:57:50 följande:

    Ja, helgerna är värst. Det går knappt att vistas inomhus då så vi brukar behöva resa iväg och göra annat.

    Har ni inga fler tips på vad man kan göra för att störa tillbaka? Grannen under oss är jättelugn och halvdöv så hon tar inte skada direkt.   


    Prata med grannen under först så du inte stör den personen också.

    Sen, det är svårare att störa uppåt än nedåt men du kan ju alltid montera en korg att kasta bollar i, och missa. Eller skit i korgen, den kan vara ett fantasiobjekt. Så kasta bollar i taket helt enkelt.
    Speciellt när det är tyst hos dem, när de har en andningspaus så bollar du utan bara helvete.
    Som fossil är man in i helvete gammal
  • SvartPudel

    Smart med bollar! Tänker direkt på en basketboll i sovrummet som man kastar upp i taket då och då. Så kan den landa i sängen så stör det inte grannen under. Tack för tipset!

  • Mortiscia80

    Du ska prata med hyresvärden. Man får inte ha pool på balkongen eftersom det kan orsaka vattenskador och man får inte störa sina grannar oavsett tid på dygnet. Vissa saker av det du beskriver får man leva med, som att dra runt möbler och tappa böcker, men verkligen inte skrika ute i trappen och liknande!

Svar på tråden Hjälp mig att kriga mot grannarna!