Anonym (Jakob) skrev 2024-04-20 08:29:13 följande:
Jag tror att det blir ett problem när folk med uppenbara problem känner sig angripna att de flyr eftersom de känner rent obehag av det. Ett annat problem är folk som mår väldigt dåligt över en situation som ändå är kvar och kämpar vidare för att bli förstådda, men det leder i slutändan till att en mobb hoppar på dem.
De jag tror har uppenbara empatistörningar är de som deltar i en sådan mobb mot en människa i nöd. Anledningen är att det är väldigt trivsamt för oss som har dessa störningar att delta i sådant eftersom det ger oss en "kick". Detta är varför vi är farliga för människor för i slutändan kan vem som helst drabbas bara denna är lite svag för ögonblicket. Det är ett lätt byte där vi kan bli tillfredsställda.
Vad sjukt. Men bra att du sätter det i ord så att folk får förståelse. Många trådar påminner om ett krigsfält, folk ger sig på TS och hen slutar svara så ger man sig på varandra. Så menlöst. Men tur att egot blir matat..
Jag, med mycket empati försöker att lyssna in och bidra med något vettigt. Har jag inget vettigt att bidra med, låter jag bli att svara. Jag får dåligt samvete att ge mig på folk som har det tufft.