Kodlås på ytterdörren, bra eller dåligt?
Om du är orolig för det så ge inte sonen en egen kod. Öppna dörren med mobilen när han ska hem istället.
Om du är orolig för det så ge inte sonen en egen kod. Öppna dörren med mobilen när han ska hem istället.
Ni öppnar dörren med eran mobil när han ska hem så slipper barnet ha ansvar för en egen dörrkod. Finns också kamera man kan sätta upp så att man ser när det kommer något.
Skulle aldrig få för mig att bjuda in till inbrott på detta viset. Digitala lås är otroligt osäkra och superlätta att hacka. Jag har jobbat med att utveckla mjukvara till digitala lås, och ni hade blivit mörkrädda om ni visste hur osäkert det är.
Skulle aldrig få för mig att bjuda in till inbrott på detta viset. Digitala lås är otroligt osäkra och superlätta att hacka. Jag har jobbat med att utveckla mjukvara till digitala lås, och ni hade blivit mörkrädda om ni visste hur osäkert det är.
Ts: Det går att ha kod plus tagg för att komma in. Det är ännu säkrare än vara kod.
Dessutom kan man tidsinsnställa koden att ex din son kod enbart är giltig från 16 på vardagarna eller andra klockslag. Och alla andra koder kan också vara timanställda. Det innebär att även om din son kod blir sätt och ingen märker det så kan ändå ingen komma in på dagtid när ni inte är hemma.
Skönt att man bor mindre ort med 15000 invånare i kommunen, minns inte senast jag låste dörren
Bor i tätorten barnen går till skolan utan att låsa.
Har kommit hem vid lunch att dörr är vidöppen, då har de glömt att stänga tur att det var sommar , annars hade de varit kallt