Förälskad i annan
Anonym (Mannen) skrev 2024-05-26 08:23:04 följande:
Fast redan när man börjar umgås med dessa män som man tidigare varit intresserad av så har man gått för långt. Och speciellt om det går så långt att de har mage att uppvakta en upptagen kvinna.Japp och det är ju förmodligen vad man hoppas uppnå genom att "låta den andra veta vad man känner". För är han/hon på så tar han/hon kanske första steget och då kan man låtsas som att det "bara hände" men att man själv inte alls var den drivande så man är lite oskyldig ändå
Hela den här processen involverar massvis med självlögner och självmanipulation redan från första början. Jag tror nog att man fattar att man är på väg ut mot djupt vatten men man struntar i det för känslan är ju bara sååååå skön.
Jag tror det är ganska meningslöst att försöka resonera med förälskade människor på ett rationellt plan. Allt som sägs vet de ju redan men väljer att ignorera det. Jag tror att det krävs betydligt mer än ord för att man ska vakna till. Så länge det inte finns någon "deadline" och man kan fortsätta suga på karamellen hur länge man vill så kommer man göra det.